חדשות בריאות

מפעים: מדוע הורה הגר"ח קנייבסקי להקדים את החתונה מראשון - לחמישי?

האם הגר"ח קנייבסקי חזה את הסגר השלישי, ומה נודע לאדם שהתברך מפיו ב"רפואה שלמה"?

  • כ"ג טבת התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שקוע בלימוד התורה יומם ולילה זה קרוב למאה שנה, בשקידה עצומה ללא הפסק. כפי המובא בספרים הקדושים, כאשר אדם שקוע בתורה, תשובותיו הן "דעת תורה".

באתר 'המחדש' פורסמו שני מעשים מפעימים שאירעו לאחרונה, אותם סיפר נכדו של הגר"ח קנייבסקי, בן ביתו הרבנית לאה קולדצקי. "מרן שר התורה אמר הרבה פעמים שהוא עונה תשובות לשואלים מה שהקב"ה שם לו בפה, ואני בעיני ראיתי כמה פעמים איך עונה לשואלים ומברכם באופן שלא כדרך הטבע".

ממשיך הנכד ומספר כי "לפני שבועיים ניגש למרן אדם שעמד להשיא את בתו ביום ראשון כ"ו בטבת, והוא ביקש את ברכתו של הגר"ח, בציינו שהתייעץ עם חברי כנסת, שאמרו לו שגם אם יהיה סגר – הוא יתחיל רק לקראת השבוע שלאחר מכן, ולכן ביום ראשון המדובר וודאי שלא יהיה סגר.

להפתעתו, השיב לו הגר"ח: "תקדים את החתונה ליום חמישי". כך עשה, והנה הוחלט על סגר מוחלט מחמישי בחצות. ואילו היה קובע את החתונה ביום ראשון, כמה עוגמת נפש היתה צפויה לו.

נכדו של מרן הוסיף וסיפר כל לפני מספר ימים נכנס אדם להתברך מפיו של הגר"ח. בעוד שברך כלל הרב מברך את ברכתו הקבועה "ברכה והצלחה", באותה פעם אמר: "רפואה שלמה". אותו אדם נדהם, ומיהר לעבור בדיקת קורונה, שאכן יצאה חיובית. יצוין כי אותו אדם לא חש בתסמינים, ולא היה כלל בקרבת מקום לחולה קורונה, ולא עלה בדעתו שהוא חיובי לנגיף. ובכל זאת הגר"ח בירך אותו ב"רפואה שלמה". מפעים.

בתוך כך, הבוקר (חמישי) מתפרסם מכתבם של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ומרן ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין, לקראת הסגר בן השבועיים, הכולל את סגירת מוסדות החינוך.

"בעקבות המצב נקראים ההורים לעקוב בעינא פקיחא על התלמידים בעת שנאלצים להישאר בביתם, ולהשתדל להשרות אוירה נעימה בבית", מורים הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין.

בנוגע למחנכים, כותבים גדולי ישראל כך: "זכות וחובה שהמחנכים יתמידו בקשר קבוע עם התלמידים, שיקבעו מקום לתפילתם, ושישמרו סדרי הלימוד והשיעורים. והעיקר לשמור על קניני הרוח שלא יפסדו, וכמאמר חז"ל: 'קשין דברי תורה לקנותם ככלי זהב ונוחין לאבדם ככלי זכוכית'".

עוד סגר? מרגישים שהתקופה הזו כבר משגעת אתכם? הרב ברוך רוזנבלום במסר ייחודי על תקופות האור והחושך בחיים:

תגיות:הרב קנייבסקיחתונהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה