הרב יאשיהו פינטו

כוחה רב ועצום: מעלת השבת הראשונה של ימי השובבי"ם

במכתב מרגש ששלח ראב"ד מרוקו רבי יאשיהו פינטו שליט"א, מפרט הרב פינטו את מעלת השבת הקרובה, השבת הראשונה של ימי השובבי"ם ומתווה דרך לקנין קנינים רוחניים בשבת זו. בדבריו הוא קובע: "יודעים אנו שאפשר לשנות ולהשפיע הרבה לכל חיי העולם בכלליות ובפרטיות"

אא

באגרת מרגשת ששלח רבה של מרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, מתווה הרב את הדרך להכנה נכונה לימי השובבי"ם, ומכריז על שבת עולמית, שתכלול הכנה של סיוע לנזקים לקראת שבת, לימוד בליל שישי, ותוספת בלימוד התורה ביום שבת קודש.

לצפייה באגרת, לחצו כאן.

למרות מחלתו הקשה, שלח השבוע הרב פינטו את האגרת המיוחדת ובה דברים לחיזוק השבת הקרובה, שבת שובבים העולמית.

בדבריו כותב הרב פינטו "בע״ה השבת הבאה לקראתנו, הכח והמעלה שלה גדולה ביותר. ויודעים אנו שאפשר לשנות ולהשפיע הרבה לכל חיי העולם בכלליות ובפרטיות.

ומבקשים אנו מכל כלל עם ישראל, להיכנס לשבת הראשונה של השובבי״ם באימה וחרדה, ולקרר מידת הדין, ולשמור כחצי שעה לפני הזמן.

ידוע אשר לימדו אותנו חז״ל:  ״עשה שבתך חול ואל תצטרך לבריות״. דעל ידי שהאדם מוסיף מחול על הקודש, בזכות מצוה זו לא יצטרך לבריות, ופרנסתו תהיה בנקל. 

וכך נחזק השבת ביותר ״ספר דברים״ ונגיע בתשע מאות וחמישים וחמשה שערים, יד השם. ועל ידי זה יושפע שפע רב בכל העולמות וימלא הקב״ה משאלות כולנו לטובה ולברכה.

וכל אחד מאיתנו ישתדל בשבת הזאת לחדש חידוש אחד בתורה, לטהר ולתקן פגם המחשבה ולהיזהר מלשון הרע ומאבק לשון הרע.

בתוך הדברים מבקש הרב פינטו לפעול ולסייע לנקקים, כשהחובה מוטלת על כל אחד בפרטות והוא מדגיש "וכבר מיום רביעי ישתדל כל אדם בצרכי ציבור, לדאוג לפרנסה ולדי מחסורו של כל מי שמצטער בפרנסה"

תקנה נוספת הנוגעת להכנה לשבת היא "וביום חמישי נעמול בלילה על תיקון כרת, וכל מי שנותן ידו למצווה זו, אוהלו אוהל ישרים וכל משאלות ליבו יתגשמו לטובה ולברכה. 

והמקררים את עדת ישראל באמונה תמימה, יהיו בנזיפה. ״כי עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע״  וכל השומע לנו בדבר זה, שכרו יהיה מושלם.

וכבר מהיום יתחילו לחזק מחוזקים, ונגיע ל״אם ישמרו בני ישראל שתי שבתות מיד נגאלים״ ושבת אחת שמרנו בצאת ישראל ממצרים, ושבת זאת ״שבת שמות״ תהיה אבן הראשה לתחילת גאולת נפשינו, ולראות הגאולה בבירור יותר, שכך תתחזק האמונה.

והנה עודם מדברים ואני שומע, ישמע הקב״ה את תחינתנו ושיפלות נפשנו. וכל מי שיתן ידו לשבת השובבי״ם, יזכה שירבו זכויותיו וזכות הרבים עומדת למי שמחזק את הרבים.

יתחילו מהיום רשימות רשימות של תמימי דרך, ההולכים בתורת השם בתמימות ובצדקות, ונזכה לגאולה שלמה בזכות השבת הבאה עלינו לטובה.

תגיות:הרב יאשיהו פינטושבתימי השובבי"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה