חדשות בארץ

משפחת סנדק: דורשים למנות שופט שיחקור את נסיבות מותו של אהוביה

עורכי דינה של משפחת סנדק הודיעו, כי יגישו מחר לבית משפט השלום בירושלים בקשה למנות שופט חוקר שיחקור את נסיבות מותו של אהוביה ז"ל: "אנחנו לא רוצים להיות אבו אל-קיעאן 2"

אהוביה סנדק ז"ל (צילום - באדיבות המשפחה)אהוביה סנדק ז"ל (צילום - באדיבות המשפחה)
אא

הוריו של אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג במהלך מרדף משטרתי, הודיעו הערב (שלישי) כי יפנו מחר לבית משפט השלום בירושלים בבקשה למנות שופט חוקר לחקירת מותו. ההודעה נמסרה במסיבת עיתונאים שקיימו עורכי דינה של המשפחה יחד עם ההורים.

את הבקשה יגיש עורך הדין אריאל עטרי מטעם ארגון חוננו. "חקירת מותו של אהוביה נגועה בכל הכשלים החמורים שניתן להעלות על הדעת – שיבוש חקירה, תיאום עדויות וזיהום של החקירה", אמר. "כולם פרי ניהול שערורייתי של החקירה על ידי משרד המשפטים".

עטרי הוסיף, כי "משטרת ישראל דואגת שכל חומר שיגיע לידיה יהיה זמין לשוטרים החשודים. החלטנו להגיש בקשה למינוי שופט שיחקור את נסיבות המוות. מדובר בצעד יוצא דופן, אבל גם בחקירה יוצאת דופן".

עורך הדין בני כ"ץ אמר: "נשאף ונעשה הכל כדי שתתבצע חקירה אמיתית ורצינית. הצלחנו כבר ביכולות עצמאיות לאסוף ראיות מאוד משמעותיות, בשלב מתקדם נגיש אותן לגוף החוקר. הן מצביעות על ממצאים שאותם חייבים לחקור. בנוסף אנחנו יודעים שיש בקיעים בקווי ההגנה של השוטרים, יש גם בקיעים בעדויות. אני מאמין שהאמת תצא לאור. אני מצפה להתפתחויות בחקירה, ואני מקווה שנראה אותן כבר בקרוב".

עורך הדין מנשה יאדו מארגון חוננו אמר, כי התאונה בה נהרג סנדק נבעה כתוצאה מפגיעת הרכב המשטרתי ברכב בו נסע: "המשטרה השמיטה מהפרוטוקולים את העובדה שהרכב המשטרתי פגע מאחור. גרסת השוטרים שהרכב של הנערים זגזג, השתולל ועף מעצמו – גרסה שקרית ולא נכונה. השוטרים לא נחקרו בשום אשמה, אין חקירה באזהרה בתיק מוות, ולא רק זה – הנערים נחקרו באזהרה בגרימת המוות. יש כאן היפוך קערה ברור, שכל אדם בר דעת מבין שהוא תמוה".

"אנחנו לא רוצים להיות אבו אל-קיעאן 2", הצהיר יאדו. "אנחנו מצפים שתיערך חקירה על הניגוח. לא לכרוך בה את יידוי האבנים או נסיעה בלי רישיון, אלא שאלת סיבת המוות. המוות לא נגרם כתוצאה מיידוי אבנים או כתוצאה מנסיעה בלי רישיון, אלא כתוצאה מניגוח. אנחנו רוצים לחקור זאת בנפרד. אנחנו רוצים חקירה הוגנת, לדעת איך מת הנער".

תגיות:משטרת ישראלמח"שאהוביה סנדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה