חדשות בריאות

אדלשטיין: "צריך סגר מלא – עם מערכת חינוך סגורה, עם אפס התקהלויות"

בתום דיון חירום במשרדו, קיים שר הבריאות יולי אדלשטיין תדרוך לתקשורת בו קרא לשרי הממשלה לקבל החלטה על הטלת סגר מלא שיכלול את סגירת מערכת החינוך: "אם לא נעשה כלום היום – זה עוד מאות רבות של מתים ועוד אלפים של חולים קשה"

אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין ערך הבוקר (שלישי) דיון חירום עם בכירי משרדו, וזאת בצל הזינוק בנתוני תחלואת הקורונה ולקראת ישיבת הממשלה שצפויה לקבל החלטות על הידוק הסגר. בסיום הדיון קיים אדלשטיין תדרוך לתקשורת, במהלכו הגדיר את התחלואה כ"נוראה" ואמר: "אנחנו צריכים להגיע סגר מלא – ללא עבודה חוץ מעבודה חיונית, עם מערכת חינוך סגורה, עם אפס התקהלויות. רק במצב כזה נוכל לעבור את ההתפרצות החדשה, ולהגיע למצב בו מיליוני ישראלים יהיו מחוסנים".

"הממשלה מתכנסת עוד כמה שעות לישיבה, בעיניי אולי החשובה ביותר מאז קמה", אמר אדלשטיין. "אתם מבינים את המחיר של לא לעשות כלום היום – זה עוד מאות רבות של מתים, עוד אלפים של חולים קשה ועוד עשרות אלפי מאומתים. זה יקרה אם לא נעשה כלום".

אדלשטיין ציין, כי את ההחלטה על הסגר בתקופת חגי תשרי קיבלה הממשלה כשמספר החולים החדשים ליום עמד על כ-2,900: "היום ספרנו יותר מ-8,000 מאומתים, ועוד לא התקבלה שום החלטת ממשלה. תחשבו על ההשלכות של העניין הזה על מערכת הבריאות, על האשפוז במחלקות הקורונה – איפה שהצוותים הרפואיים מותשים בלאו הכי, על קופות החולים שכולנו משבחים אותן על מבצע החיסונים. אלו אותן אחיות ואותם רופאים, שיצטרכו לעמוד במשימת הטיפול של עשרות אלפי חולים בקהילה לצד מבצע החיסונים".

"יש אפשרות לצאת מזה – אם נשים בצד את כל השיקולים הלא עניינים, אם כולנו נזכור שיש עדיין במדינה הזאת ערבות הדדית", הצהיר שר הבריאות. "אני מציע שכל אחד ואחת, מהאזרחים מהשורה ועד לבכירים ביותר, יחשוב 'מה האחריות האישית שלי', לא מה שקורה אצל אחרים. אפשר לא להגיע למצב של מדינות אחרות כמו באירופה – תראו מה קורה שם היום. אנחנו לא רוצים להיות שם. אנחנו רוצים להוביל בחיסונים, להוריד את התחלואה ולצאת למציאות חדשה. אנחנו כרגע במצב חשוך, אבל השחר קרוב – נמשיך במבצע החיסונים ונגיע לחוף מבטחים, אם כולנו נפעל עכשיו ביחד".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הציגה את נתוני התחלואה הנוכחיים, מהם עולה כי 65% מהאזרחים נמצאים ביישובים אדומים וכתומים – עלייה משמעותית לעומת המצב לפני חודשיים, אז שיעורם היה 13% בלבד: "כ-95% מהיישובים בישראל נמצאים במקדם הדבקה מעל 1, כל המדינה בהתפשטות. אנחנו רואים את התחלואה גם בילדים. כל המדדים נמצאים בעלייה. מבחינת החולים הקשים והקריטיים – מספרם לא תלוי במספר הבדיקות, והמספר הולך ועולה". היא ציינה, כי רק אתמול נוספו 124 חולים חדשים במצב קשה.

באשר לתחזיות להמשך, אמרה אלרעי פרייס: "כל הזמן מאתגרים אותנו. ב-6 בדצמבר אמרנו בקבינט שכך תעלה כמות המאומתים, אנחנו יודעים את זה. כשמקדם ההדבקה הוא 1.25 – זה עולה בצורה מעריכית. מה שחמור מזה זו התחזית של החולים הקשים והקריטיים – לא רק שהתחזית שלנו התממשה, היא אפילו התממשה יותר ממה שחשבנו, והכמות הולכת ועולה בצורה מהירה יותר ויוצרת עומס אדיר בבתי החולים".

מוקדם יותר הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 8,308 נדבקים חדשים בקורונה – הנתון היומי הגבוה ביותר מאז סוף חודש ספטמבר. מספר הבדיקות שפוענחו הגיע לשיא של כ-109 אלף (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון הנגיף), ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן זינק ל-7.6%.

מספר החולים הפעילים עומד על 55,312, מתוכם 1,361 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה ממשיך לעלות, ועומד על 764, ביניהם 183 מונשמים. 225 חולים נמצאים במצב בינוני. מפרוץ המגפה אותרו למעלה מ-450 אלף נשאי קורונה. 3,445 בני אדם נפטרו כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגיות:משרד הבריאותיולי אדלשטייןנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה