חדשות בארץ

אדלשטיין: "אנחנו בהתפרצות קשה יותר מאשר בתחילת ספטמבר"

במהלך ביקור בצפון, אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי ידרוש להטיל סגר מלא למשך שבועיים: "צריך לתת לתחלואה הזאת מכה אחת חזקה". הוא הבהיר, כי כל מחוסן יקבל שתי מנות חיסון: "העמדה החד-משמעית של מערכת הבריאות היא שתי זריקות"

אדלשטיין, היום (צילום: דוברות משרד הבריאות)אדלשטיין, היום (צילום: דוברות משרד הבריאות)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין ערך היום (ראשון) סיור בצפון, על מנת לעקוב אחר התקדמות מבצע החיסונים נגד קורונה. במהלך ביקור במרפאת כללית בנצרת, התייחס השר לעלייה החדה בתחלואה: "אנחנו בהתפרצות מאוד קשה, כנראה במצב קשה יותר ממה שהיינו בתחילת ספטמבר", אמר. "כמו שתי מכוניות – מכונית החיסונים ומכונית הנגיף. לא יהיה מנוס מצעדים קשים".

אדלשטיין הבהיר, כי ידרוש בישיבת קבינט הקורונה להטיל סגר מלא לפרק זמן של שבועיים: "צריך לתת לתחלואה הזאת מכה אחת חזקה, וביחד לצאת לדרך חדשה".

באשר למבצע החיסונים, אמר שר הבריאות: "תוך פרק זמן של חודשיים-שלושה נוכל לחסן את כל האוכלוסיה שיכולה. אני מעריך שעד סוף מרץ-תחילת אפריל, רוב מי שירצה להתחסן יוכל להתחסן, ואז נוכל להגיע לפתיחה רחבה במשק ובתרבות. נחיה בשגרה כמו שאנחנו כל כך מתגעגעים".

"שואלים אותי מכל העולם איך ישראל עושה את זה. הסיבות הן שנערכנו בזמן, חתמנו בזמן עם החברות המובילות, ושכנענו אותן שאם יתנו לנו את החיסון – קופות החולים יידעו לתת את החיסון בזמן קצר ביותר, וזה בדיוק מה שקורה. יותר מיליון אנשים התחסנו. קשה להאמין, אבל אנחנו עשרה אחוז מכלל המחוסנים בעולם".

אדלשטיין הגיב על הצעתו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, להסתפק במנת חיסון אחת ולאפשר בכך לחלקים נרחבים יותר באוכלוסייה להתחסן. ההצעה הועלתה ברקע הדיווחים על מחסור שצפוי בהמשך החודש באספקת החיסונים. גרוטו ביסס את דבריו על המודל שאומץ בבריטניה, לפיו ניתן להסתפק במנת חיסון אחת או לכל הפחות לדחות את המנה השנייה, אולם אדלשטיין דחה זאת על הסף: "במדינת ישראל לא תהיה מדיניות של חיסון אחד. אנחנו מחסנים אוכלוסיה בסיכון. החיסון המלא מגיע אחרי שתי מנות. לא נעשה חצי עבודה. העמדה החד-משמעית של מערכת הבריאות היא שתי זריקות. כל מי שקיבל תור לזריקה השנייה יבוא ויקבל אותה".

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה