חדשות בריאות

אתמול: כ-4,000 נדבקים חדשים, 729 חולים במצב קשה

על פי נתוני משרד הבריאות, מיליון ו-90 אלף בני אדם חוסנו עד כה נגד קורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס השבוע את קבינט הקורונה כדי לדון בהידוק הסגר

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 3,977 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. כבכל סוף שבוע, מספר הבדיקות היה נמוך יחסית – כ-75 אלף (ללא בדיקות חוזרות לאבחון החלמה). שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 5.3%.

50,299 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,302 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. 729 חולים נמצאים במצב קשה, ו-179 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 211 חולים מוגדר בינוני.

מפרוץ המגפה אותרו בישראל קרוב ל-436 אלף נשאי קורונה. 3,391 בני אדם נפטרו כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

במקביל, מסר משרד הבריאות כי מיליון ו-90 אלף בני אדם חוסנו עד כה נגד קורונה. שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב בטוויטר: "זהו הישג יוצא דופן בזכות הצוותים הרפואיים שלנו. בזכותכם, אנחנו מקום ראשון בעולם במתן חיסונים".

על רקע העלייה המתמשכת בתחלואת הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס השבוע את קבינט הקורונה, כדי לדון בהידוק הסגר שהוטל בתחילת השבוע שעבר. בלשכת שר הבריאות אמרו, כי "נוכח עלייה משמעותית ומדאיגה בתחלואה ובמספר החולים הקשים, וגילוי מקרי מוטציה, שר הבריאות אדלשטיין מתכוון להביא הצעת החלטה לממשלה לסגר מלא לתקופה קצרה של שבועיים. זאת נוכח המלצת אנשי המקצוע של המשרד. שר הבריאות קורא לכל מקבלי ההחלטות לנהוג באחריות ולהימנע מפופוליזם של בחירות".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר הבוקר כי חייבים להטיל סגר מלא כדי להוריד את התחלואה. "על פי התחזיות, אנחנו יכולים להכפיל את התחלואה תוך זמן קצר. לכן יש צורך לסגור את הכול, כולל מערכת החינוך", אמר בריאיון לכאן ב'. "אם אנחנו רוצים להשתלט על התחלואה המשתוללת, אנחנו צריכים להטיל מגבלות קשות כדי שנצא מזה, ובמקביל לחסן ולחסן".

באשר למבצע החיסונים, אמר לוי: "אנחנו נגמור לחסן עד סוף ינואר כשני מיליון תושבים, מרביתם בגיל המבוגר ובבתי אבות. הדבר הזה נותן ירידה בתחלואה, אבל עדיין לא מספיק כדי לומר 'לא צריך לנקוט מגבלות, לא צריך סגר'. אנחנו עדיין לא שם".

תגיות:פרופ' חזי לוינגיף הקורונהחיסוןמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה