חדשות בארץ

חדשות סוף השבוע: נחצה רף מיליון המחוסנים, שר החוץ של איראן נגד ישראל

18 מקרים נוספים של המוטציה הבריטית התגלו בארץ, ושיפור במצבו של חבר הכנסת דוד ביטן. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 19:45)

ישראל חצתה אתמול (שישי) את רף מיליון החיסונים נגד נגיף הקורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו למתחם חיסוני הקורונה באום אל-פחם, ונפגשו עם המחוסן המיליון, תושב העיר ג'אברין מוחמד.

"התרגשות גדולה", אמר נתניהו. "אנחנו שוברים את כל השיאים, הבאנו מיליוני חיסונים למדינת ישראל, הקדמנו את כל העולם ועכשיו אנחנו מקדימים אותם עם קופות החולים המצוינות שלנו. אנחנו זזים קדימה במהירות עצומה כדי לחסן את כלל האוכלוסייה. חשוב לי שגם בציבור הערבי במדינת ישראל יתחסנו מהר. זה חשוב משום שמדובר בהצלת חיים, ורק כך נוכל לחזור לחיים הנורמליים".

ראש הממשלה מתח בדבריו ביקורת על פוליטיקאים, שלדבריו גילו חוסר אחריות במהלך ההתמודדות עם המגפה: "לצערי, מסיבות פופוליסטיות מנעו מאיתנו לעשות את הסגר הקטן וההדוק שרצינו, ושיציל מאות בני אדם ומשפחות במדינת ישראל. רצינו סגר קטן ומהודק ופתיחה מהירה של הכלכלה יחד עם חיסוני הבזק, לצערי זה לא קרה ולכן אני מנצל את ההזדמנות כאן ואומר – אנחנו נמשיך להביא את החיסונים, ואני קורא לציבור להתחסן".

אתמול אובחנו בישראל 6,004 נדבקים חדשים בקורונה, כך נמסר הערב ממשרד הבריאות. כ-98 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-6.1%. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-739, ביניהם 177 מונשמים. מפרוץ המגפה נפטרו 3,384 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף. 

משרד הבריאות עדכן, כי 18 מקרים נוספים של מוטציית הקורונה הבריטית אותרו בישראל. שניים מתוכם התגלו אצל ישראלים שחזרו מחו"ל ושהו במלוניות בידוד, והשאר זוהו מדגימות שנלקחו בישראל מהיישובים גבעת זאב, ירושלים, בני ברק, בית שמש, ביתר עילית, מודיעין עילית, רמת גן, טבריה, לקיה וכסיפה. במשרד הוסיפו, כי מקרים אלו נמצאים בבירור, כדי לבדוק האם נדבקו בשל חשיפה לחו"ל. עד כה אובחנו בישראל 23 מקרים של המוטציה הבריטית, שישה מתוכם התגלו אצל אנשים שחזרו מחו"ל.

רקע העלייה המתמשכת בתחלואת הקורונה, נמסר הערב מלשכת ראש הממשלה כי נתניהו יקיים במהלך השבוע הקרוב דיון בנושא "סגר הדוק וקצר, שיאפשר פתיחה מהירה של המשק". עוד נמסר, כי נתניהו ממשיך לקיים שיחות עם ראשי חברות התרופות והחיסונים "כדי לאפשר את המשך החיסונים בקצב המהיר ביותר בעולם".

במצבו של חבר הכנסת דוד ביטן, שנדבק בקורונה, חל שיפור נוסף. מבית החולים שיבא וממשפחתו של ביטן נמסר אתמול, כי הוא הועבר ממחלקת טיפול נמרץ קורונה למחלקה פנימית קורונה: "המשפחה מודה לצוות בית החולים על הטיפול המסור בדוד ולכל עם ישראל על ההודעות, התפילות והדאגה היומיומית לדוד".

בצל התפרקותה של כחול לבן, האשים יו"ר המפלגה בני גנץ בסוף השבוע את שר המשפטים היוצא, אבי ניסנקורן, כי 'תקע לו סכין בגב'. בריאיון לתוכנית "אופירה וברקוביץ'" אמר גנץ, כי עבר "תקופה לא פשוטה" והוסיף: "אין ספק שהעזיבה של ניסנקורן היא אולי המכאיבה מכולן. אני הבאתי אותו, צירפתי אותו, התייעצתי, התנהגתי אליו כשותף, קיבלתי את דעתו ב-99% מהמקרים, בסופו של דבר מצא לעצמו איזו שהיא פלטפורמה אחרת, שאיתה הוא חושב שהוא יגיע יותר רחוק. אני מטיל בזה ספק".

גנץ תקף גם את יו"ר יש עתיד: "לצערי, יאיר לפיד שונא אנשים". באשר לראש הממשלה, אמר גנץ כי "נתניהו לא מצדיק את האמון שנתתי בו. נתניהו פספס פספוס אסטרטגי, לדעתי הוא ייפרד מהמשרד שלו ומהמשרה שלו ויעמוד לגורלו המשפטי".

מיש עתיד נמסר בתגובה: "אין אדם נתפס בצערו, מאחלים לבני גנץ הצלחה בהמשך דרכו".

מוקדם יותר אתמול, מתח ניסנקורן ביקורת על גנץ: "בעת האחרונה, בשיחות עם בני, הלכו והתחדדו לצערי המחלוקות בינינו. השיא הגיע לפני שבועיים, כאשר התברר לי שמאחורי גבי התנהל משא ומתן בין גנץ לנתניהו לריקון סמכויות שר המשפטים ולפגיעה קשה בשלטון החוק. ההסכמות בין הצדדים היו לא פחות ממטורפות. התנגדתי למהלך, ויחד עם מספר חברים נוספים בסיעה מנענו את העסקה האיומה. אני לא מתכוון להתנצל על כך, להיפך. מי שרקם את העסקה הוא שצריך לספק הסברים לציבור".

בכחול לבן אמרו בתגובה, כי "אבי ניסנקורן עשה מכירת חיסול של משרד המשפטים למען עתידו הפוליטי. אין גבול לשקרים. כחול לבן לא תוותר על סמכויות משרד המשפטים בשום מחיר".

הממשלה אישרה אתמול את מינויו של ניצב קובי שבתאי למ"מ מפכ"ל המשטרה ואת מינויה של גונדר קטי פרי למ"מ נציבת בתי הסוהר. המינוי יהיה בתוקף למשך חצי שנה, עד ה-30 ביוני, או עד למינוי קבוע.

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, האשים את ישראל בניסיון לחולל פרובוקציות נגד הכוחות האמריקניים בעיראק, כדי להוביל את נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, להורות על תקיפה נגד איראן. "מודיעין חדש מעיראק מצביע על כך שסוכנים פרובוקטורים ישראליים מתכננים פיגועים נגד אמריקנים, כדי לתת לנשיא היוצא טראמפ עילה מזויפת למלחמה", כתב היום בטוויטר. "טראמפ, היזהר ממלכודת. כל התלקחות תוביל לתוצאות רעות, במיוחד עבור החברים הטובים ביותר שלך".

 

תחזית מזג האוויר

מחר יהיה מעונן חלקית עד בהיר. בבוקר ינשבו עדיין רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, והן יוסיפו להיות גבוהות מהרגיל לעונה.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.מזג אוויר דומה ישרור גם בימים שלישי ורביעי.

תגיות:חיסוןבני גנץאבי ניסנקורןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה