חדשות בארץ

אבישי בן חיים: "בנט לא יכתיר את סער לראש הממשלה"

פרשן חדשות 13, ד"ר אבישי בן חיים, דחה על הסף את הפרשנויות לפיהן נפתלי בנט יצטרף לממשלה בראשות גדעון סער שתכלול את מפלגות השמאל: "למה לו לעשות שטות כזו?"

נתניהו, סער ובנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו, סער ובנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

פרשן חדשות 13, ד"ר אבישי בן חיים, שלל הבוקר (חמישי) פרשנויות פוליטיות שונות, לפיהן יו"ר ימינה נפתלי בנט יצטרף לאחר הבחירות לממשלה בראשותו של גדעון סער שתכלול את מפלגות השמאל. "בנט לא יקים לסער ממשלה", כתב בפייסבוק.

"שומע כעת ברדיו איך ההגמוניה מדווחת לציבור על ירידת גדעון סער בסקרים כ'עלייה בסיכויים של סער להקים ממשלה. יש לו 61'. נאלץ להדגיש כי זו פרשנות של ההגמוניה למען ההגמוניה, אך היא איננה אמת ואיננה סבירה".

בן חיים נימק את דבריו בטיעון לפיו "בנט לא יכתיר את גדעון סער לראש הממשלה הבא אחרי נתניהו. למה לו לעשות שטות כזו? הוא רוצה את התפקיד בעצמו ואין לו שום סיבה לקרוע קרע עם מצביעי הליכוד, החרדים ותומכי נתניהו בשביל להכתיר את סער במקום להמתין לתורו".

"וגם אם נגיד נגיד נגיד ירצה ללכת לקואליציה עם סער והשמאל, סמוטריץ' והחברים לא יבואו איתו", הוסיף בן חיים. "בקיצור, מי שסופר את מפלגת בנט כחלק מממשלה עתידית של חזית סער, לפיד, חולדאי, ליברמן, מרצ – עושה מעשה לא יפה ומכזב לכם את התודעה".

על פי הסקר של חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס, שפורסם אמש, לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה מקבל 29 מנדטים – עלייה של מנדט אחד לעומת סקר קודם. מפלגת תקווה חדשה של סער יורדת ב-2 מנדטים – ל-17. גם ימינה נחלשת ב-2 מנדטים – ל-12. ש"ס ויהדות התורה זוכות כל אחת ל-8 מנדטים. ישראל ביתנו יציבה עם 6 מנדטים. גשר והבית היהודי אינן עוברות את אחוז החסימה.

מפלגתו החדשה של רון חולדאי, "הישראלים", זוכה בסקר זה ל-9 מנדטים. כניסתו של חולדאי למרוץ מחלישה את המפלגות האחרות בגוש השמאל-מרכז: יש עתיד בראשות יאיר לפיד יורדת מ-16 מנדטים ל-11, והרשימה המשותפת נחלשת במנדט – ל-10. כחול לבן ומרצ עם 5 מנדטים בלבד – קרוב לאחוז החסימה. מפלגת העבודה ומפלגתו החדשה של עפר שלח אינן עוברות את אחוז החסימה ונותרות מחוץ לכנסת.

תגיות:אבישי בן חייםסקרי בחירותבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה