חדשות בארץ

ועדת גולדברג אישרה את מינוי ניצב קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, הודיעה לשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, על החלטתה לאשר את מינויו של שבתאי למפכ"ל. בנוסף, אושר מינויה של גונדר קטי פרי לתפקיד נציבת שירות בתי הסוהר

שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)
אא

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, הודיעה בצהריים (רביעי) לשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, כי אישרה את מועמדו לתפקיד מפכ"ל המשטרה, ניצב קובי שבתאי. בנוסף, אושר מינויה של גונדר קטי פרי לתפקיד נציבת שירות בתי הסוהר. מהוועדה נמסר, כי בנוגע לשבתאי הוחלט ברוב קולות כי "אין פגם בטוהר המידות של המועמד, ולא בטוהר המידות שבשיקולי השר לביטחון הפנים למנותו". מינויה של פרי אושר פה אחד.

בתגובה להודעת הוועדה, מסר השר אוחנה: "אני שמח שגם הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים מצאה את מועמדיי, ניצב קובי שבתאי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל וגונדר קטי פרי לתפקיד נציבת בתי הסוהר, כראויים לראשות הארגונים הביטחוניים החשובים".

"אביא באופן מיידי הצעת מחליטים לאישורה של הממשלה בדבר המינויים, ואני מצפה מכלל חברי הממשלה לאשרם ללא דיחוי", הוסיף אוחנה. "לפתחו של המפכ"ל המיועד מונחות בעיות בוערות, קשות ודחופות לטיפול".

שבתאי, בן 56, נשוי ואב לשלושה, התגייס לפני כשלושים שנה למשטרת ישראל כלוחם בימ"מ לאחר שהשתחרר מצה"ל כמ"פ בצנחנים. מאז שירת במגוון רחב של תפקידים, ובהם מפקד תחנה ומפקד שני מרחבים, בטרם מונה לתפקידו האחרון כמפקד משמר הגבול. במהלך שירותו נפצע מספר פעמים במהלך פעילויות מבצעיות, לאחריהן קיבל את עיטור המופת בשנת 1995 ואת עיטור האומץ בשנת 2004. שבתאי הינו בעל תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בחינוך.

כזכור, אוחנה הודיע לפני שבועיים כי בחר בשבתאי ובפרי כמועמדיו לתפקידי מפכ"ל המשטרה ונציבת שב"ס. "הרעיון שעמד בבסיס החלטתי לגבי העומדים בראשות שני הארגונים הוא, שמחד אני סבור שלעומד בראש יש צורך בהיכרות מעמיקה עם הארגון וניסיון בתפקידים שונים, ומאידך אני מאמין ששני הארגונים זקוקים לריענון ולשינוי. לכן, עשיתי כמיטב יכולתי לבחור מועמדים שיעמדו בשני התבחינים", הסביר.

"לאחר תקופה ממושכת בה ראיינתי גונדרים, ניצבים וניצבים בדימוס ושקלתי בכובד ראש את התאמתם, הגעתי למסקנה כי ניצב קובי שבתאי וגונדר קטי פרי הם האנשים המתאימים לעמוד בראשות משטרת ישראל ונציבות שירות בתי הסוהר ולהוביל אותם למול האתגרים הקיימים ולבצע את השינויים הדרושים כדי לחזק את אמון הציבור במערכות אכיפת החוק".

אוחנה הוסיף כי "ניצב יעקב (קובי) שבתאי הוא קצין ערכי, יוזם, בעל ניסיון עשיר ועטור צל"שים. הוא הוביל את החיל בתקופה הקשה והמאתגרת של אינתיפאדת הסכינים, במהלכה לוחמי ולוחמות משמר הגבול ניצבו בחזית לשמירה על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. משמר הגבול הפך תחת פיקודו לחיל המבוקש ביותר לשירות בקרב צעירות וצעירים בישראל, לפני כל היחידות הצה"ליות, וזאת באופן חסר תקדים. כל האמור בצירוף חזונו למשטרת ישראל ותכונות אופיו הביאו אותי למסקנה שהוא האדם המתאים להוביל את המשטרה ולחזק את אמון הציבור בה".

בסיום הודעתו הודה השר לביטחון הפנים לניצב מוטי כהן, שכיהן כשנתיים האחרונות כמ"מ מפכ"ל המשטרה, ולגונדר אשר וקנין שמילא בתקופה זו את תפקיד מ"מ נציב שירות בתי הסוהר: "בכוונתי לפעול על מנת ששניהם יזכו להכרה מלאה של התנאים על התקופה הארוכה בה כיהנו כמ"מ. הם ראויים לכך".

תגיות:מפכ"ל המשטרהמשטרת ישראלאמיר אוחנהקובי שבתאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה