חדשות בארץ

איזנקוט החליט: לא מתמודד בבחירות הקרובות

הרמטכ"ל לשעבר, שחוזר על ידי כמה מראשי המפלגות, החליט שלא להיכנס בשלב זה לזירה הפוליטית. שר המשפטים אבי ניסנקורן, שעזב את כחול לבן והצטרף למפלגתו החדשה של רון חולדאי, הגיש את התפטרותו לראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ

איזנקוט (צילום: פלאש 90)איזנקוט (צילום: פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט החליט שלא להיכנס לזירה הפוליטית בשלב הזה ולא להתמודד בבחירות לכנסת ה-24. הוא הודיע על כך היום (רביעי) לראשי מפלגות שניסו בתקופה האחרונה לשכנעו לחבור אליהם, ביניהם גדעון סער, יאיר לפיד, משה יעלון ורון חולדאי.

במקביל, שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיש הבוקר כתב התפטרות מתפקידו לראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, וזאת לאחר שאתמול הודיע כי הוא פורש מכחול לבן ומצטרף למפלגה החדשה של רון חולדאי. בשיחה שקיים עמו לאחר הודעתו, ביקש ממנו גנץ להתפטר מתפקידו. בסביבתו של גנץ הבהירו, כי אם ניסנקורן לא יתפטר – הוא יפוטר על ידי שר הביטחון, בתוקף סמכותו כראש הממשלה החליפי.

במכתבו לגנץ כתב ניסנקורן: "בימים אלו אנו מתמודדים עם מתקפה מסוכנת על הדמוקרטיה הישראלית. הניסיונות לפגוע בשלטון החוק הישראלי חסרי תקדים. המתקפה היום יומית נגד שלטון החוק והמשפט לא מבקשת לשפר את המערכת, אין מדובר בביקורת בונה ולא במאבק אידיאולוגי. זהו מאבק אישי של אדם אחד, המבקש להדק את לפיתת החנק סביב צווארה של המערכת במטרה להלך עליה אימים משיקוליו המשפטיים האישיים. המציאות הזו מחייבת אותנו ולעמוד על המשמר, להוסיף ולבלום כל ניסיון לערב שיקולים אישיים בכל החלטה בתחום החוק והמשפט ובכל החלטה לאומית. במאבק למען הדמוקרטיה הישראלית, אין לנו ברירה אלא לנצח".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, הגיב: "התפטרותו המאוחרת של אבי ניסנקורן מתפקידו כשר המשפטים היא אירוניה. אם בני גנץ היה מקבל את עמדתי, ולא היה מתעקש לשמור על ניסנקורן בתפקידו, לא היינו במערכת בחירות והממשלה היתה מתייצבת לכהונה של ארבע שנים מלאות. מסתבר שמלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים".

בתוך כך, שר החוץ גבי אשכנזי צפוי להודיע בשעות הקרובות על פרישתו מכחול לבן. על פי הדיווח של יובל קרני ב-ynet, אשכנזי מסר לגנץ על החלטתו שלא להמשיך במפלגה "במתכונתה הנוכחית". במערכת הפוליטית מעריכים, כי אשכנזי יודיע על פסק זמן מהחיים הפוליטיים אליהם הצטרף בתחילת 2019.

תגיות:בני גנץאבי ניסנקורןגדי איזנקוטמיקי זוהרבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה