חדשות בריאות

אדלשטיין הודיע: הבידוד במלוניות לחוזרים מחו"ל – יבוטל

בעקבות המחאות של ישראלים ששבו לארץ והועברו לבידוד במלוניות קורונה, הנחה שר הבריאות יולי אדלשטיין את בכירי משרדו לבטל בהקדם הבידוד במלוניות. כל מי שיחזור לישראל יוכל לבצע בדיקת קורונה בנתב"ג ולעבור לאחר מכן לבידוד ביתי

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה היום (שלישי) את בכירי משרדו לפעול לבטל בהקדם את הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל, מכל המדינות, בכפוף לבדיקת קורונה.

"סוף למדיניות הקורונה", מסר אדלשטיין. "כל חוזר מחו"ל שרשאי להיכנס לארץ צריך לעשות בדיקה מיידית ולצאת לבידוד ביתי לשבועיים, או לעשרה ימים אם יעשה בדיקה נוספת ביום התשיעי".

סגנו של אדלשטיין במשרד הבריאות, יואב קיש, הבהיר לאחר מכן: "כל מי שיחזור מחו"ל יהיה חייב בבידוד. מי שייבדק בשדה ילך לבידוד ביתי. מי שלא יסכים להיבדק ילך לבידוד במלונית. מי שנמצא עכשיו במלוניות, אחרי בדיקה יוכל לעבור לבידוד ביתי".

כזכור, בשבוע שעבר החליט קבינט הקורונה, כי כל הישראלים השבים מחו"ל יועברו לבידוד במלוניות קורונה של המדינה. ההחלטה, שהתקבלה על רקע העלייה בתחלואה והחשש ממוטציית הקורונה שהתגלתה בבריטניה, עוררה זעם ומחאות רבות בקרב החוזרים לארץ. אתמול פרצה מהומה במלונית הקורונה במלון לאונרדו בירושלים, כאשר עשרות מבודדים ניסו לעזוב את המקום ונהדפו לאחור על ידי המאבטחים.

שר הביטחון בני גנץ קרא אתמול לבטל באופן מיידי את חובת הבידוד במלוניות למי שביצע בדיקת קורונה בנתב"ג. בתום הערכת מצב עם הגורמים המקצועיים במערכת הביטחון, הודיע גנץ כי יש לחזור באופן מיידי למתווה "כנפי חיל" של משרד הביטחון כפי שהוצג בקבינט הקורונה, תוך התאמתו למציאות החדשה שבה יש חובת בידוד מכלל המדינות. על פי מתווה זה, מי שיחזור לארץ ויסכים לעבור בדיקת קורונה בשדה התעופה – יופנה לבידוד ביתי, תוך ליווי וסיוע של נציג הפרוייקט ביישוב בו הוא מתגורר.

תגיות:בני גנץיולי אדלשטייןיואב קישנגיף הקורונהמלוניות קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה