חדשות בארץ

ח"כית נוספת עוזבת את כחול לבן: "דרושה הנהגה אחראית"

חברת הכנסת מיכל קוטלר-וונש הודיעה, כי לא תמשיך בכחול לבן: "דרושה הנהגה אחראית וישרה, שתזהה ותממש, בשקיפות ובשיתוף, כדי לשקם אמון ולחדש תקווה". ברקע החלל שהותירה התפרקותה של כחול לבן במחנה המרכז-שמאל, יודיע הערב רון חולדאי על הקמת מפלגה חדשה

גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת מיכל קוטלר-וונש הודיעה הבוקר (שלישי) על פרישתה ממפלגת כחול לבן: "לא אתמודד בבחירות הקרובות מטעם כחול לבן", מסרה. לדבריה, "לצד המשבר הבריאותי-חברתי-כלכלי, ישנן הזדמנות ואחריות אדירות לאתגור, שינוי ותיקון תפיסות, התנהלות וניהול. דרושה הנהגה אחראית וישרה, שתזהה ותממש, בשקיפות ובשיתוף, כדי לשקם אמון ולחדש תקווה".

קוטלר-וונש מצטרפת לחברי הכנסת אסף זמיר ומיקי חיימוביץ', שלא ירוצו בבחירות הבאות מטעם כחול לבן. השניים, יחד עם חבר הכנסת רם שפע, הצביעו בשבוע שעבר נגד הצעת החוק שגיבשו הליכוד וכחול לבן לדחיית מועד אישור התקציב, ובכך הובילו לפיזור הכנסת. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קיים שלשום פגישות אישיות עם השלושה, בסופן הודיע כי זמיר וחיימוביץ' לא ייכללו ברשימת המפלגה לכנסת. בנוגע להמשך דרכו של שפע טרם התקבלה החלטה.

על אף מצבה הקשה של כחול לבן בסקרים, והתקרבותה לאזור המסוכן של אחוז החסימה, גנץ צפוי להודיע כי הוא מתכוון להמשיך לעמוד בראש המפלגה ולרוץ עמה בבחירות הקרובות. על פי ההערכות, שר החוץ גבי אשכנזי לא יישאר בכחול לבן, אולם לא ברור עדיין האם יחליט להצטרף למפלגה אחרת, להקים מפלגה חדשה או לעשות את דרכו החוצה מהחיים הפוליטיים.

בתוך כך, בגוש המרכז-שמאל נמשכות ההתרוצצויות בניסיון למלא את החלל שהותירה התפרקותה של כחול לבן. חבר הכנסת עפר שלח הודיע בשבוע שעבר על הקמת מפלגה חדשה, וראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, יודיע הערב על הקמת מפלגה נוספת.

מפלגת העבודה, שנמחקת בסקרים אל מתחת לאחוז החסימה, מחפשת מסלול ליציאה מהמשבר, וגם מנהיג חדש – לאחר שהיו"ר עמיר פרץ הודיע כי לא יוביל אותה בבחירות הקרובות. אחת האפשרויות היא זו של שר המשפטים אבי ניסנקורן, שלא ימשיך בכחול לבן תחת הנהגתו של גנץ.

אחת הדמויות המחוזרות ביותר בגוש המפוצל היא שרת החוץ לשעבר ציפי לבני, שפרשה מהחיים הפוליטיים בתחילת 2019. ב"הארץ" דווח, כי היא מנהלת מגעים עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, על ריצה משותפת. במקביל, היא קיבלה גם הצעה להצטרף למפלגתו של חולדאי.

תגיות:רון חולדאיבני גנץציפי לבניכחול לבןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה