עובדות שלא ידעתם

הידעתם מהו "ליל שלושת הכלבים"?

מהו קור כלבים, כמה מצבי צבירה יש, ומהי המכונית הקטנה בהיסטוריה? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

• הידעתם מה היתה המכונית הקטנה בעולם? למכונית הקטנה בהיסטוריה שם קצת אירוני: "מיני פיל פי 50". מהצד, המראה שלה היה כשל חצי מכונית, והיא הכילה תא נוסעים קטנטן, גיר ידני ושלושה גלגלים. נפח המנוע היה 50 סמ"ק, ומהירות המכונית הגיעה ל-60 קמ"ש בלבד. בדומה לאופנועים, גם לא היה לה הילוך אחורי. אגב, גם מחיר המכונית היה קטנטן: 199 פאונד בלבד.

• הידעתם מהי התהום העמוקה ביותר בעולם? זוהי "תהום צ'לנג'ר (Challenger Deep), שעומקה 11 ק"מ מתחת לפני הים. תהום צ'לנג'ר נמצאת בתוך שקע מריאנה, שהוא מעין בור בתחתית האוקיינוס השקט. אורכו של הבור גדול בערך פי 5 משטחה של ישראל.

• הידעתם מהו קור כלבים? הביטוי "קור כלבים" נועד לבטא קור עז במיוחד. אך מהו מקור הביטוי? מתברר שהוא מגיע מהקוטב הצפוני, ושאוב מהביטוי "ליל שלושה כלבים". הביטוי הזה של האינואיטים (אסקימואים) מבטא לילה קר כל כך, שיש להכניס שלושה כלבים אל האיגלו על מנת לשמור על החום ולמנוע מיושבי האיגלו לקפוא.

• הידעתם היכן חיים יונקי הכיס? מרבית יונקי הכיס חיים באוסטרליה. הידוע שבהם הוא, כמובן, הקנגורו, אך ישנם עוד בעלי חיים לא מעטים שהם בעלי כיס, כמו למשל הקואלה, האופוסום והוולבי – כולם, כאמור, חיים באוסטרליה.

• הידעתם מהו מצב הצבירה הרביעי? כולנו מכירים את שלושת מצבי הצבירה מוצק, נוזל וגז. אך ישנו גם מצב צבירה רביעי, שאינו מוכר: פלסמה. זהו מצב צבירה של אנרגיה גבוהה מאוד. במצב זה, מלבד אטומים נייטרלים (בהם מספר האלקטרונים ומספר הנויטרונים הקשורים לכל גרעין – זהה), יש גם חלקיקים טעונים חשמלית – אלקטרונים, פרוטונים ויונים חופשיים – שהם חופשיים, ומושפעים משדות אלקטרומגנטיים.

• הידעתם מהו מקל גשם? אם כלי הנגינה הסטנדרטיים לא מספקים אתכם, ייתכן שתיהנו מצלילו של מקל גשם. זהו צינור חלול וארוך, שעשוי מעץ – לרוב מבמבוק או סוגים מסוימים של קקטוס. כיום אפשר למצוא גם מקלות גשם מנייר דחוס או קרטון. בחלקו הפנימי נעוצים קיסמים או קוצי קקטוס, והוא ממולא בשעועית או בחלוקי נחל. כאשר מניעים את המקל, הוא משמיע צליל דומה לזה של גשם יורד.

• הידעתם מהו הצמח היחיד ששורד בתנאי מדבר קשים? זהו, כמובן, הקקטוס, שזקוק למינימום מים ושורד גם בתנאים קשים במיוחד, כמו אלה ששוררים במדבר בצפון מקסיקו.

תגיות:קורעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה