חדשות בריאות

280 אלף איש התחסנו בשבוע הראשון

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי, לבדוק את האפשרות להתחיל בחיסון צוותי ההוראה כבר השבוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "היעד שלנו עד סוף השבוע הקרוב הוא להגיע ל-150 אלף חיסונים ביום"

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן הבוקר (ראשון), כי במהלך השבוע הראשון למבצע החיסונים נגד קורונה התחסנו 280 אלף בני אדם. אמש נמסר מלשכתו, כי הוא הנחה את מנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי, לבדוק את האפשרות להתחיל בחיסון צוותי ההוראה כבר השבוע, בכפוף להחלטת ועדת התיעדופים, וזאת בעקבות פניות שקיבל משר החינוך יואב גלנט וממזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד.

החולים הכרוניים יצטרפו היום למעגל המתחסנים. לרשות האזרחים יעמדו 150 תחנות חיסונים ברחבי הארץ, ו-80 תחנות נוספות ייפתחו עד יום שלישי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש, כי שוחח עם ראשי החברות שמספקות לישראל את החיסונים: "אמרתי להם שהיעד שלנו עד סוף השבוע הקרוב הוא להגיע ל-150 אלף חיסונים ביום. ביקשתי מהם שידביקו את קצב האספקה של החיסונים לקצב ההזרקה, והם אמרו לי שהם חושבים שהם יכולים לעשות זאת".

"פירוש הדבר הוא שתוך 30 יום מהגעה לקצב הזה אנחנו ניתן 4.5 מיליון חיסונים. כיוון שכל אחד צריך שתי זריקות, אחרי חודש אחד נחסן 2.25 מיליון אזרחים בישראל. אין דבר כזה בעולם".

"זה השלב הקריטי, השלב הראשון", הוסיף נתניהו, "כי פה נמצאת כל האוכלוסייה בסיכון, כל הצוותים הרפואיים, כל האנשים מעל גיל 60. בשכבה הזאת נמצאים 95% מהתמותה. ברגע שגמרנו את השלב הזה – תוך 30 יום אנחנו יכולים לצאת מהקורונה, לפתוח את הכלכלה ולעשות דברים שאף מדינה לא יכולה לעשות. אחר כך יבואו עוד 4.5 מיליון ועוד 4.5 מיליון, אבל זה השלב הקריטי ואנחנו יכולים להשיג אותו".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 2,630 נדבקים חדשים בקורונה. כבכל סוף שבוע, מספר הבדיקות היה נמוך מהימים שקדמו לו, ועמד על כ-64 אלף. שיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-4.1%.

35,525 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,054 מאושפזים בבתי חולים. במספרם של החולים שמצבם מוגדר קשה נרשמה עלייה – ל-584, ביניהם 133 מונשמים. מפרוץ המגפה, אותרו קרוב ל-400 אלף נשאי קורונה. מניין הנפטרים עומד על 3,210.

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה