חדשות בריאות

בעקבות הביקורת: גני הילדים וכיתות א’-ד’ וי"א-י"ב ילמדו בסגר כרגיל

ראש הממשלה ושרי הבריאות והחינוך החליטו כי הלימודים בגני הילדים, בכיתות א'-ד' וי"א-י"ב יתקיימו במלואם גם במהלך הסגר, ולא עד השעה 13:00 כפי שהוחלט בתחילה. שר החינוך יואב גלנט: "אמשיך לפעול כדי להחזיר גם את תלמידי ה'-י' ללמידה בבתי הספר"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

נתניהו, הערב (וידאו, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט סיכמו הערב (חמישי) כי גני הילדים, כיתות א'-ד' (כולל צהרונים) וכיתות י"א-י"ב ילמדו במהלך הסגר במתכונת של יום לימודים מלא, בכפוף למגבלות הקורונה. ההחלטה התקבלה בעקבות הביקורת הציבורית על הכוונה המקורית לסיים את הלימודים בשכבות אלו בשעה 13:00.

"לאחר התייעצות שקיימתי היום עם שר הבריאות ושר החינוך, החלטנו שגני הילדים, כיתות א'-ד' וכיתות י"א-י"ב ימשיכו במתכונת הלימודים הרגילה", מסר נתניהו. "עשינו את זה קודם כל כדי שהתלמידים הללו לא יפסידו לימודים, ושנית גם כדי להקל על ההורים".

שר החינוך יואב גלנט כתב בפייסבוק, כי "החינוך לפני הכל – לראשונה מערכת החינוך תישאר פתוחה במהלך הסגר, ובכך נקבע והתייצב סדר עדיפות לאומי נכון. בתיאום עם משרד הבריאות, ביטלנו גם את הגבלת השעות לפעילות מוסדות החינוך עבור כל מי שנמצא בבתי הספר בתקופת הסגר. ילדי הגנים, תלמידי כיתות א'-ד' ותלמידי י"א-י"ב ילמדו במתכונת הרגילה במוסדות החינוך, ללא הגבלת שעות. תלמידי ה'-י' יעברו ללמידה מלאה מרחוק למשך תקופת הסגר, אמשיך לפעול כדי להחזיר גם אותם ללמידה בבתי הספר".

גלנט הדגיש כי "מוסדות החינוך בטוחים ומפוקחים, הן עבור התלמידים והן עבור עובדי החינוך וההוראה. אמשיך במאבק למען חיסון כלל עובדי ההוראה וביצוע בדיקות במתחמי מוסדות החינוך. למען המשך שגרת לימודים רצופה ובטוחה, למען דור העתיד של מדינת ישראל".

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירוף שיף, הגיב על ההחלטה: "אני שמח על כך שקבינט הקורונה התעשת, קיבל את דרישתנו והפך את החלטתו השגויה לגבי שעות הלימוד של תלמידי הגנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב בימי הסגר הקרוב. כל שנותר כעת לעשות הוא להחזיר גם את תלמידי כיתות ה' עד י' ללמידה רגילה בימי הסגר, בכפוף להנחיות משרד הבריאות – כי הפגיעה בתלמידים אלו בעקבות ההחלטה הנוכחית לשלוח אותם שוב הביתה, ללימודים לא יעילים מרחוק, עלולה להיות בלתי הפיכה".

על פי החלטת הממשלה, הסגר הכללי ייכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00. בשלב ראשון הוא יימשך שבועיים, ויוארך בשבועיים נוספים אלא אם כן יושגו היעדים – ירידת מספר הנדבקים החדשים ליום לפחות מ-1,000 וירידת מקדם ההדבקה (R) לפחות מ-1. הסגר יכלול הגבלות תנועה והתקהלות, איסור על שהייה בבית אחר, סגירה מלאה של המסחר ומקומות הבילוי והפנאי, וצמצום של פעילות התחבורה הציבורית.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה