פרשת ויגש

פרשת "ויגש" יוצרת מפגש שמנגיש את השלום על מגש

עבודת החודש היא עבודת ההתבוננות ב"טוב" שיש בכל דבר, וכך נוכל להפוך דין לחסדים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החסידות מלמדת שבכל פעם שהאדם נמצא במחלוקת כלשהי, יתפלל לבורא העולם שיעזור לו לצאת מהמצר ויפרש שיחתו ורצונו עד שירצה את בוראו, ואז יקוים בו הפסוק: "ברצות השם דרכי איש, גם אויביו ישלים עמו".

התורה מספרת שלפני שניגש יהודה אל יוסף, הוא יוצר מפגש עם בורא העולם בתפילה: "ויגש אליו יהודה" -  יהודה נגש אל הקב"ה ואומר לו: "בי אדוני" – השם, אתה נמצא בתוכי בצרה הזו כמו שכתוב "בכל צרתם לו צר", אנא ממך, אל תכעס עלי.

"ידבר נא עבדך דבר באוזני אדוני" - תזכה אותי לדבר איתך, אבא, ולספר לך את כל הסודות שלי, "באוזני אדוני" – כדרך שמספרים סוד לאדם ולוחשים באוזנו כדי שאף אחד לא ישמע. אז בבקשה, השם, גם אם נפלתי ונכשלתי, אל יחר אפך בי.

ההתבודדות מסמלת קרבה גדולה של האדם לבוראו, דבר המעורר חן ורחמים.

ואכן, אותה פעולת "ויגש" יוצרת מפגש שמנגיש את השלום על מגש.

"ויאמר יוסף אל אחיו גשו נא אלי". פעולת ה"ויגש" של יהודה, גרמה ליוסף להתקרב אליהם ולהזמין אותם להתקרב אליו, "גשו נא אלי", ואף להבטיח להם את ארץ גושן, מלשון "ויגש", קרבה ואהבה.

 

כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם

אומר יוסף לאחיו: "וְאַתֶּם חֲשַׁבְתֶּם עָלַי רָעָה, אֱלֹקִים חֲשָׁבָהּ לְטֹבָה" (בראשית נ', כ'). כלומר: אתם חושבים שהכל רע, גם החלומות שחלמתי אז הפחידו אתכם, כיוון שפירשתם אותם כדבר רע... אבל אני תמיד ידעתי שזה טוב, כי השם טוב, וכל מה שהוא חושב ועושה זה רק לטובה!

מחשבה היא אנרגיה ששולחת תדרים המשפיעים על החומר. אם יש לך התנגשויות עם מישהו בחייך, יש לך אפשרות, בימים האלה של טבת, להשפיע על הלב שלו שיהפוך לך לאוהב. כמים הפנים לפנים כן לב האדם אל לב האדם, זהו סוד עצום שיכול להפוך את מערכות היחסים בחיינו לטובה!

 

מטבת לטובות

אנו בחודש טבת. כתוב בספר היצירה על חודש טבת שהבורא יצר בו את האות ע' וברא גדי בעולם, מידת הכעס בנפש, ואיבר הכבד באדם. השבט המקושר לחודש טבת הוא שבט דן, גם הוא מלשון דין.

כשאומר ספר היצירה שהאות ע' היא השולטת בחודש טבת, זה מורה על הוראה שמימית עבורנו, והיא להתמקד בראיית הטוב, אותה ראייה שמובילה את יוסף הצדיק בפרשות שלנו אל המלכות. "בן פורת יוסף בן פורת עלי עין", יוסף הצדיק מקושר כל הזמן לעינא פקיחא, לעין העליונה - עיניו כל הזמן מחוברות אל הבורא, "עיני כל אליך ישברו" - לכן יוסף הופך את השבר למשביר. יוסף הוא המשביר - זוכה להנהגה נסית ויכול לפרש את כל החלומות לטובה.

עבודת החודש היא עבודת ההתבוננות ב"טוב" שיש בכל דבר, וכך נוכל להפוך דין לחסדים.

תגיות:פרשת ויגשמגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה