חדשות בארץ

עמיר פרץ: "לא אוביל את מפלגת העבודה בבחירות הקרובות"

יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, הודיע כי לא יעמוד בראש המפלגה בבחירות הקרובות: "מפלגת העבודה חייבת לעבור התחדשות ולבחור לה יו"ר חדש והנהגה חדשה". בתחילת החודש הודיע פרץ, כי יתמודד על תפקיד נשיא המדינה

פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת עמיר פרץ, הודיע בצהריים (רביעי) כי לא יעמוד בראש המפלגה בבחירות הקרובות לכנסת. "זה הזמן לאפשר לכוחות חדשים לפרוץ ולהנהיג, ואני אעמוד לרשותם למען המדינה ולמען המפלגה", כתב בפייסבוק.

בצל הסקרים החוזים כי מפלגת העבודה לא תעבור את אחוז החסימה, כתב פרץ: "מתוך תחושת אחריות המוטלת עליי, אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת העבודה ולא אעמוד בראש הרשימה לכנסת. בעת הזו מפלגת העבודה חייבת לעבור התחדשות ולבחור לה יו"ר חדש והנהגה חדשה".

"עשיתי הכל במערכות הבחירות הקודמות כדי להביא לחילופי שלטון", הוסיף פרץ. "לא הסכמתי להצטרף לממשלת ימין צרה, למרות התמורות הפוליטיות האישיות הגדולות שיכולתי לקבל. אך כאשר בני גנץ קיבל החלטה אמיצה, בעת משבר עולמי חסר תקדים ומתוך אחריות לאומית, להקים ממשלת רוטציה שוויונית בה למרכז שמאל עמדות השפעה משמעותיות, ותאריך לסיום כהונתו של בנימין נתניהו, החלטתי לתמוך במהלך הזה. בחרנו בפשרה מתוך הסתכלות מפוכחת על מצב המדינה, מצב החברה הישראלית והמציאות הפוליטית".

יו"ר העבודה הפורש ציין, כי ידע שישלם "מחיר פוליטי כבד" על החלטתו, אולם הצהיר כי אינו מצטער על הצטרפותו לממשלה יחד עם חברו למפלגה, איציק שמולי: "אני שמח כי היייתי שותף לבני גנץ שר הביטחון ולגבי אשכנזי שר החוץ, שבדרך חכמה שעוגנה בהסכמים הקואליציוניים הצלחנו למנוע את סכנת הסיפוח החד-צדדי ובמקום זאת היינו שותפים לתקופה בה נחתמו הסכמי שלום עם האמירויות, בחריין ועכשיו מרוקו. אני שמח כי עמדתי לצידו של יו"ר ההסתדרות לשעבר, שר המשפטים ידידי אבי ניסנקורן, שביטן וחיזק את חומת המגן של מערכת המשפט, שומרי הסף והדמוקרטיה הישראלית".

פרץ הוסיף, כי דחה לאחרונה הצעה לקבל שריון "במקום בטוח" בצמרת כחול לבן: "אינני מייצג את עצמי בלבד, אלא תנועה שלמה שמכילה אנשים ומנהיגים מצוינים בכל רחבי הארץ ומובילה תפיסת עולם ערכית. אני קורא לכל המנהיגות והמנהיגים, שרוצים להיות שותפים בבנייתה מחדש של תנועת העבודה ההיסטורית, לבוא ולהצטרף למפלגה ולהיות חלק ממסע התחדשות בתוך מפלגה שבה תתקיימנה התמודדויות דמוקרטיות".

כזכור, לפני כשלושה שבועות הכריז פרץ באופן רשמי על מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה. "זה אחד התפקידים שאני יכול לתרום בו למדינת ישראל", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "יש שסעים וקרעים, מתח עצום בעם. יש לי יכולת ליצור הידברות – גם עם החרדים, גם עם החילונים, גם עם הימנים והשמאלנים. כולם יודעים להעריך את עמדותיי, אפילו כאלה שמתנגדים להן".

תגיות:עמיר פרץמפלגת העבודהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה