הום סטיילינג

מראה, מראה שעל הקיר: כך תשלבו מראות בחדר האוכל שלכם

מראה יפה ובגודל נכון יכולה לשדרג את חדר האוכל שלכם, להוסיף לו עיצוב וגם גודל ואור. אבל צריך לדעת לבחור את המראה הנכונה

אא

פשוטה: בנוסף לאפקט הדקורטיבי, המראה ממלאת גם תפקיד חשוב מאוד, שהוא הגדלה והארה של הסביבה.

בזכות אינסוף הדגמים הקיימים בשוק כיום, לא פשוט כל כך לבחור את המראה האידיאלית לחדר האוכל. כדי שיהיה לכם קל יותר לדעת מהי המראה המתאימה ביותר עבורכם, ריכזנו כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם.

 

כיצד להשתמש ולבחור מראה לחדר אוכל?

לפני שבוחרים את הדגם, את גודל וצורת המראה לחדר האוכל, חשוב שנדע מהו החלל שאמור לקבל את המראה. במילים אחרות - שימו לב למידות החדר שלכם, לסגנון הדקורטיבי השולט בסביבה, וחשבו מהן הכוונות שלכם עם המראה.

1. מדידות: בחרו את הקיר שתרצו להעמיד בו את המראה. לרוב אנו שמים מראה רק בקיר אחד. אחרי הכל, יותר מדי מראה עלול גם להפוך למטרד חזותי. עדיף לבחור בקיר הראשי של החדר שלכם, ולהציב בו את המראה. זהו בדרך כלל הקיר שאתם רואים תחילה כשנכנסים לחדר.

אך היזהרו: לפני החלטה התבוננו במה שנמצא מול הקיר ההוא, כיוון שהמראה תשקף ותשכפל אותה תמונה. ודאו שזה לא אזור מבולגן באופן תמידי, או כל דבר אחר שאתם לא אוהבים לראות. אחרת תקבלו בלגן כפול.

2. סגנון: כדאי שסגנון העיצוב של חדר האוכל שלכם ינחה אתכם גם בבחירת המראה, במיוחד בכל הקשור למסגרת. עבור חדרי אוכל בסגנון קלאסי, בחרו מראות עם מסגרות עץ, ואפילו כאלה עם עיצוב מגולף. בחדרי אוכל בסגנון מודרני, מראות ללא מסגרת או עם מסגרות דקות ובגוונים ניטרליים - שחור ולבן - הם המתאימים ביותר.

3. פונקציונליות: לאחר שתכירו את המידות של חדר האוכל ואת הסגנון השורר בסביבה, כדאי לשאול את עצמכם למה תשמש המראה. האם היא תשמש רק כאלמנט עיצובי, או שתשתמשו בה במטרה להגדיל ולהאיר את הסביבה? אם היא דקורטיבית בלבד, הקפידו על בחירת המסגרת, והציבו אותה במקום בולט מול קיר מעוצב היטב. אבל אם בנוסף לקישוט אתם רוצים גם להגדיל את הבהירות והמרווח של חדר האוכל, כדאי ללכת על מראה שמתחילה בגובה שולחן האוכל ומגיעה עד התקרה.

הצבת המראה מול חלון גם היא בחירה טובה, כיוון שבמיקום זה היא תשקף עוד יותר אור, אבל גם לזה צריך לשים גבול: השתקפות עודף אור עלולה לטשטש את הנוף של הנמצאים בחלל.

4. צורה: צורת המראה חשובה. דגמים עגולים עוזרים ליצור פוקוס, ומראות עגולות משתלבות מצוין בסגנון קלאסי-עדין; מראות מרובעות מושלמות לסגנון יוקרתי ואלגנטי; מראות מלבניות, בתורן, הן המתאימות ביותר ליצירת תחושת מרחב; לבסוף, מראות בעלות צורה לא סדירה הן המתאימות לסלון מודרני, כיוון שהן מביאות תנועה ודינמיות לסביבה.

5. גודל: בחדר אוכל קטן צריך להימנע ממראות באורך מלא, כיוון שהשתקפויות מוגזמות יכולות להפוך את החדר לקטן עוד יותר. העדיפו מראות בגודל קטן ובינוני, המונחות על מזנונים או בגובה שולחן האוכל.

בחדר אוכל בינוני או גדול אפשר לשחק קצת יותר בגודל המראות. כאן כדאי לכסות קיר שלם במראה, או להשתמש בדגם מראה גדול עם מסגרת מסומנת היטב.

5. דרכים להשתמש במראה בחדר האוכל: הדרך הנפוצה ביותר להשתמש במראות בחדר האוכל היא על מזנונים, אך עדיין תוכלו לשחק עם היצירתיות שלכם, ולשים את המראה במקומות שונים.

בכל הקיר - למי שיש חדר אוכל גדול, כדאי לשים מראה על קיר שלם. במקרה זה תוכלו לבחור במראות חלקות, ללא כל גימור, או לבחור בפאזות בין מראה למראה.

תמי רוטנברג היא אדריכלית ומעצבת פנים. לשאלות ותגובות: office@tammyrotenberg.com

תגיות:מראההום סטיילינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה