חדשות בארץ

נתניהו: "המוטציה יכולה להיות גם קורונה 2"

בטקס נטיעת עצים בחורשת האומות של קק"ל בירושלים, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ההחלטה שקיבל קבינט הקורונה לסגור את השמיים של ישראל הינה קריטית: "אני יודע שזו החלטה קשה – אבל אין לנו ברירה"

נתניהו בטקס, היום (צילום מסך, לע"מ)נתניהו בטקס, היום (צילום מסך, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שני) בטקס נטיעת עצים עם חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, שנערך בחורשת האומות של קק"ל בירושלים.

בפתח דבריו בטקס, התייחס נתניהו להחלטות שקיבל קבינט הקורונה: "יש לנו כרגע מגפה חדשה שמתפשטת, עם נגיף שאנחנו עדיין לא יכולים לדעת על טיבו. המוטציה הזאת יכולה להיות גם קורונה 2. לפיכך, החלטתי אתמול ומימשנו היום את ההחלטה לסגור את השמיים של מדינת ישראל. זרים לא ייכנסו למדינה, זולת חריגים כמו דיפלומטים. ישראלים שיחזרו מחוץ לארץ החל מעוד 48 שעות, ייכנסו לבידוד במלוניות. אם יחזרו תוך 48 שעות, הם יוכלו להיכנס לבידוד בבית".

"אני יודע שזו החלטה קשה – אבל אין לנו ברירה", הצהיר נתניהו. "אני מבין את הקושי שגם נגרם למשפחות, למטיילים, לכולם. אבל ההחלטה הזאת היא קריטית משום שאנחנו חייבים לשמור על הבריאות ועל החיים שלכם. עד שנדע את המחלה, ההחלטה הזאת תקפה כרגע לעשרה ימים, עם אפשרות להארכה".

"אנחנו הצלחנו בצורה יוצאת מן הכלל מול הנגיף הראשון של הקורונה, הצלחה שהיא עולמית. גם בהשתלטות על המגפה וגם בהבאת מיליוני חיסונים לכאן. כשם שהשתלטנו על הנגיף הראשון, אנחנו גם נשתלט בהצלחה על הנגיף השני".

בהמשך פנה נתניהו לקושנר: "ג'ארד, מילאת תפקיד מכריע בניסוחם וביישומם של הסכמי אברהם. באמצעותם הותרת חותם על המזרח התיכון כולו. אני לא חושב שזה חותם חולף. אני לא חושב שהגשמים העונתיים ישטפו אותו. אני חושב שהוא כאן להישאר"

קושנר הרחיב בדבריו על הישגיו המדיניים של ממשל טראמפ בפתרון הסכסוך הערבי-ישראלי: "בארבעת החודשים האחרונים השגנו ארבעה הסכמי שלום, שתועלותיהם יורגשו שנים רבות. ניתן להגיע להסכם שלום רק כששתי ממשלות מסכימות לקבל פעולות נועזות ולשנות את הלך רוחם של אזרחיהם".

"ב-2017 הנשיא טראמפ הוזהר שהכרה בירושלים כבירת ישראל תוביל לפיצוץ במזרח התיכון. התברר אכן שהיה פיצוץ – אבל לא מהסוג שצפו המומחים. החלטותיו הנועזות הובילו לפיצוץ של שלום. התברר, שירושלים אינה מקור הבעיה אלא ליבת הפתרון. שינוי אזורי החל באופן רשמי. תחילה עשתה ישראל שלום עם איחוד האמירויות ובחריין, אחר כך עם קוסובו וסרביה, בהמשך עם סודאן ולאחרונה עם מרוקו. עלינו להמשיך ולכתוב פרקים חדשים ומרגשים, ולא לחזור לחשיבה ישנה ולרעיונות כושלים".

"העולם משתנה במהירות – ולטובה", המשיך קושנר. "איחוד האמירויות הפכה ליעד התיירות העיקרי של ישראלים. סעודיה מאפשרת למטוסים ישראליים להשתמש בתחומה האווירי, ומוחקת הסתה מספרי הלימוד שלה. בממלכת בחריין נפתחות מסעדות כשרות, ובמרוקו מלמדים היסטוריה יהודית כחלק מתוכנית הלימודים. דברים שלא ניתן היה אפילו לדמיינם לא מזמן".

"אני גאה להיות כאן היום עם חברי הצוות של הסכמי אברהם, ויחד עם ראש הממשלה נתניהו שהיה שותף אדיר לשלום. ניטע 18 עצים בירושלים, כבוד מיוחד שבדרך כלל שמור למנהיגי מדינות. אני מקווה שהנטיעות שלנו ישמשו השראה למנהיגים לחלום על הבלתי אפשרי", חתם קושנר את דבריו.

תגיות:ג'ארד קושנרנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה