חדשות בריאות

הקבינט אישר: מיום רביעי – השבים מחו"ל יחויבו בבידוד במלוניות

ברקע החשש מהמוטציה של הקורונה שהתגלתה בבריטניה ובמדינות נוספות, אישרו שרי קבינט הקורונה כי תוטל חובת בידוד במלוניות על הישראלים שישובו לארץ החל מיום רביעי בשעה 14:00. עוד הוחלט לסגור את השמיים ולמנוע את כניסתם של זרים לישראל

נתב"ג (צילום: אבי דישי, פלאש 90)נתב"ג (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה אישר היום (שני), כי החל מיום רביעי בשעה 14:00, כל הישראלים השבים מחו"ל, מכל המדינות, יחויבו בבידוד במלוניות ל-14 ימים, או ל-10 ימים במידה ויעברו שתי בדיקות שליליות. מי שישוב לארץ ב-48 השעות הקרובות יוכל לשהות בבידוד בביתו – למעט החוזרים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה, שיועברו לבידוד במלוניות. עד להחלטה אחרת, מאומתים מקרב החוזרים מחו"ל, מכל המדינות, יחויבו בידוד במלוניות חולים.

השרים החליטו, בנוסף, כי תימנע באופן מיידי כניסתם של זרים לישראל מכל המדינות. החלטות הקבינט תקפות לעשרה ימים, עם אופציה להארכה, ויובאו מיידית לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

ההחלטות התקבלו ברקע החששות מהמוטציה של נגיף הקורונה, שהתגלתה בבריטניה ובמדינות נוספות. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה: "ביקשתי את כינוס הקבינט למטרה אחת, והיא סגירת השמיים. מאז הישיבה אמש, המוטציה הולכת ומתפשטת בהרבה מאוד מדינות, וברור לנו שאנחנו בתחילתה של התפשטות מהירה מאוד".

"צריך לצמצם ככל האפשר את המסה הוויראלית שנכנסת לארץ, בשעה שבודקים כרגע באנגליה מהו בדיוק הנגיף הזה, האם החיסון עמיד בפניו ועוד שאלות אחרות", הוסיף נתניהו. "כדי לעשות את הדבר הזה אני מבקש לשכפל את מה שעשינו בגל הראשון של הנגיף הקורונה הראשון: לסגור את השמיים במהירות האפשרית".

מוקדם יותר הבוקר, ביקר שר הבריאות יולי אדלשטיין במרכז החיסונים של קופת חולים לאומית בתל אביב. בדברים שאמר במקום, הוא מתח ביקורת על עמיתיו השרים, לאחר שאתמול התפזר הקבינט מבלי לקבל החלטות על הגבלות נוספות: "אני רואה בחומרה את חוסר היכולת של השרים להחליט על צעדים למאבק בתחלואה. את ההשפעות של החיסונים נרגיש עוד חודשיים-שלושה. להניח שאפשר להמשיך ללא צעדי ריסון עוד חודשיים, זה להניח שעוד אלפים יגיעו לבתי חולים וחלקם ימותו לצערי הרב. לדבר הזה אני לא מוכן להסכים. לכן אנחנו דורשים לקבל החלטות לא פשוטות כדי להוריד את התחלואה".

בהתייסו למוטציה, אמר השר כי אין כל עדות לכך שהיא עמידה לחיסון: "אנחנו עדים לעובדה שקצב ההדבקה עלה. בקבינט הקורונה נראה מה אנחנו כממשלה צריכים לעשות כדי להבטיח שהזן הזה לא יגיע לישראל. אנחנו מודאגים מהכניסה של האנשים מהמדינות האלו וממדינות אחרות בעולם".

מוקדם יותר היום, עדכן משרד הבריאות כי על פי הערכות ראשוניות, ביומו הראשון של מבצע החיסונים "לתת כתף" נגד נגיף הקורונה התחסנו כעשרת אלפים איש המשתייכים לצוותים הרפואיים ברחבי הארץ. הבוקר החלו קופות החולים לחסן אזרחים בני 60 ומעלה ומי שנמצאים בקבוצות סיכון. כ-200 אלף אזרחים כבר הזמינו תורים לחיסון בארבע הקופות.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר: "אני שמח לבשר שביום הראשון של מבצע 'לתת כתף' ישנה היענות גדולה של הצוותים הרפואיים בכל הארץ, והחל מאתמול בשעות הצהריים הורגש הלחץ של הציבור להגיע להתחסן. חשוב לי להדגיש: אנו נחסן את כולם, ואין מה לדאוג. המבצע מתקדם תוך כדי תנועה". לוי ציין, כי "עם הגעת החיסון והתחלת המבצע יש אווירה שמתקרבים לסיום, אך אסור להיכנס לשאננות ולכן חשוב להמשיך ולהקפיד על ההנחיות".

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה