חדשות בריאות

נתניהו בקבינט: "לסגור את השמיים במהירות האפשרית"

ברקע החששות מהמוטציה של הקורונה, קבינט הקורונה דן בשעה זו בסגירת השמיים ובהטלת חובת בידוד במלוניות על האזרחים שלא ישובו לארץ ב-48 השעות הקרובות. ראש הממשלה נתניהו: בהגבלות עקב נתוני התחלואה. ראש הממשלה: "המוטציה הולכת ומתפשטת בהרבה מאוד מדינות, וברור לנו שאנחנו בתחילתה של התפשטות מהירה מאוד"

נתב"ג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתב"ג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:25)

קבינט הקורונה התכנס היום (שני) שוב, ברקע החששות מהמוטציה של נגיף הקורונה שהתגלתה בבריטניה ובמדינות נוספות. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה: "ביקשתי את כינוס הקבינט למטרה אחת, והיא סגירת השמיים. מאז הישיבה אמש, המוטציה הולכת ומתפשטת בהרבה מאוד מדינות, וברור לנו שאנחנו בתחילתה של התפשטות מהירה מאוד".

"צריך לצמצם ככל האפשר את המסה הוויראלית שנכנסת לארץ, בשעה שבודקים כרגע באנגליה מהו בדיוק הנגיף הזה, האם החיסון עמיד בפניו ועוד שאלות אחרות", אמר נתניהו. "כדי לעשות את הדבר הזה אני מבקש לשכפל את מה שעשינו בגל הראשון של הנגיף הקורונה הראשון: לסגור את השמיים במהירות האפשרית".

ראש הממשלה ציין, כי ההצעה העומדת על הפרק היא למנוע את כניסתם של אזרחים זרים לישראל. במקביל, אזרחים ישראלים שלא ישובו לארץ בתוך 48 שעות מרגע החלטת הקרובות – יועברו עם חזרתם לבידוד במלוניות. אזרחים שיחזרו בתוך פרק זמן זה יחויבו בבידוד ביתי. ראש המל"ל מאיר בן שבת הסביר, כי משך הבידוד יהיה 14 ימים, או 10 ימים עבור מי שיעבור שתי בדיקות קורונה שליליות, וכי לאחר שההחלטה תעבור את אישור ועדת החוקה היא תהיה בתוקף למשך שבועיים.

מוקדם יותר הבוקר, ביקר שר הבריאות יולי אדלשטיין במרכז החיסונים של קופת חולים לאומית בתל אביב. בדברים שאמר במקום, הוא מתח ביקורת על עמיתיו השרים, לאחר שאתמול התפזר הקבינט מבלי לקבל החלטות על הגבלות נוספות: "אני רואה בחומרה את חוסר היכולת של השרים להחליט על צעדים למאבק בתחלואה. את ההשפעות של החיסונים נרגיש עוד חודשיים-שלושה. להניח שאפשר להמשיך ללא צעדי ריסון עוד חודשיים, זה להניח שעוד אלפים יגיעו לבתי חולים וחלקם ימותו לצערי הרב. לדבר הזה אני לא מוכן להסכים. לכן אנחנו דורשים לקבל החלטות לא פשוטות כדי להוריד את התחלואה".

בהתייסו למוטציה, אמר השר: "לגבי הישראלים החוזרים נדרוש בידוד ובדיקות לכל החוזרים מכל המדינות. נשים את הדברים על שולחנו של הקבינט". הוא הדגיש, כי "אין שום עדות לכך שהמוטציה עמידה לחיסון. אנחנו עדים לעובדה שקצב ההדבקה עלה. בקבינט הקורונה נראה מה אנחנו כממשלה צריכים לעשות כדי להבטיח שהזן הזה לא יגיע לישראל. אנחנו מודאגים מהכניסה של האנשים מהמדינות האלו וממדינות אחרות בעולם".

כזכור, אתמול החליטו שרי הקבינט כי כל הישראלים השבים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה – מדינות בהן התגלתה המוטציה – יחויבו להיכנס לבידוד מיידי במלוניות מטעם המדינה. ההחלטה נכנסה לתוקף מיידי ולמשך שבעה ימים. עוד הוחלט כי ישראל תפעל למנוע כניסת אזרחים זרים ממדינות אלו, וכי משרד הבריאות יפעל מיידית לאתר ישראלים שכבר הגיעו מהן לארץ בשבועיים האחרונים ויזמנם לבדיקות קורונה.

תגיות:נגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה