חדשות בארץ

הליכוד וכחול לבן סיכמו: המועד להעברת התקציב יידחה, המגעים יימשכו

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ סיכמו לקדם בהסכמה הצעת חוק לדחיית מועד העברת התקציב בשבועיים, כדי לאפשר את מיצוי המגעים להשגת פשרה

נתניהו וגנץ (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)נתניהו וגנץ (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
אא

דוחים את הקץ? ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ סיכמו אמש (ראשון), כי הליכוד וכחול לבן יקדמו בהסכמה הצעת חוק, לפיה תקציב המדינה לשנת 2020 יועבר עד ה-31 בדצמבר, ותקציב המדינה לשנת 2021 יועבר עד ה-5 בינואר 2021.

על פי הצעת החוק, אם תקציבים אלו לא יועברו עד למועדים האמורים, הכנסת תתפזר והבחירות יתקיימו ב-23 במרץ 2021.

הצעת החוק נועדה לאפשר דיאלוג בין שתי המפלגות עד מחר בערב. במידה ולא יושגו הסכמות, והצעת החוק לא תעבור בשלוש קריאות – הכנסת תפוזר אוטומטית.

מכחול לבן נמסר: "נתחיל בקידום תהליך, ובמקביל נמצה את הניסיון להביא לממשלה מתפקדת, עם תקציב שמיליוני ישראלים זקוקים לו כעת, מינויים ושמירה על שלטון החוק והיעדר השפעה של ראש הממשלה על משפטו".

"אם לא יושגו הבנות, במסגרתן ימולא ההסכם הקואליציוני ואזרחי ישראל יזכו לממשלת אחדות מתפקדת שמתנהלת בשיתוף פעולה כנדרש ותוך שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק, נמשוך את הצעת החוק והכנסת תפוזר ביום שלישי הקרוב", הוסיפו בכחול לבן.

לאחר פרסום ההודעה הראשונית על הסיכום שהושג, החליפו שתי המפלגות ביניהן מהלומות מילוליות. בליכוד אמרו: "אם מישהו מאמין שנסכים לחזור ל'ממשלה בתוך ממשלה' – הוא חי בסרט''. בכחול לבן לא נותרו חייבים: ''אם מישהו חושב שכחול לבן תסכים לדריסת רגל של נאשם בפלילים בנושא מינוי שופטים וגורמי אכיפת חוק – הוא חי בסרט".

על אף ההתנגחויות הבלתי פוסקות בין הצדדים, ועדת הכנסת אמורה להתכנס הבוקר על מנת לקדם את הצעת החוק, שתאפשר שבועיים נוספים למיצוי המגעים.

תגיות:הליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה