חדשות בריאות

נתניהו בוחן: סגר נוסף – כבר בימים הקרובים

בעקבות גילוי המוטציה של נגיף הקורונה בבריטניה ובמדינות נוספות, ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את האפשרות להטיל סגר כללי נוסף ברחבי ישראל כבר בימים הקרובים. איטליה הודיעה הערב, כי בשטחה אותר אדם הנושא את הנגיף שעבר מוטציה

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בעקבות הידיעות על מוטציה חדשה של נגיף הקורונה, שהתגלתה בבריטניה ובמדינות נוספות, ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את האפשרות להטיל סגר כללי נוסף, שלישי במספר, ברחבי ישראל כבר בימים הקרובים.

נתניהו יקיים בימים הקרובים התייעצויות בסוגיה עם גורמי מקצוע. נטייתו להטלת סגר נובעת הן מהחשש שצעדי "ריסון מהודק" לא יספיקו כדי לבלום את העלייה בתחלואה, והן בשל החשש מהמוטציה.

על פי הדיווחים מבריטניה, המוטציה החדשה שהתפשטה בלונדון ובדרום-מזרח המדינה גורמת להידבקות גבוהה יותר בנגיף בשיעור של 70%, אם כי לא התגלו ראיות לכך שהיא אלימה וקטלנית יותר. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הודיע אמש על הטלת סגר באזורים אלו. שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק, אמר היום כי המוטציה "יצאה משליטה". בפתח ישיבת הקבינט הדגיש ראש הממשלה, כי אין אינדיקציה לכך שהמוטציה עמידה בפני החיסון נגד קורונה, אולם הבהיר כי מתנהל מעקב אחר ההתפתחות החדשה: "אנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים", אמר.

בתוך כך, איטליה הודיעה הערב כי אותר בתחומה אדם שנדבק במוטציה החדשה של נגיף הקורונה. הנשא ואדם נוסף חזרו בימים האחרונים מבריטניה בטיסה שנחתה בנמל התעופה ברומא. במהלך היום הודיעו איטליה, צרפת, גרמניה, אירלנד, בלגיה והולנד על השעיית הטיסות מהממלכה המאוחדת לשטחיהן. האיחוד האירופי יתכנס מחר בבוקר כדי לדון בתגובה מתואמת.

קבינט הקורונה, שהתכנס היום לדון בהגבלות נוספות בשל העלייה בתחלואה, התפזר ללא החלטות על הגבלות נוספות, וזאת בשל חילוקי דעות שהתגלעו בין השרים. שר הבריאות יולי אדלשטיין קרא להפעיל באופן מיידי את "הריסון המהודק", במסגרתו ייסגר המסחר ברחבי הארץ וייסגרו מוסדות החינוך ביישובים האדומים והכתומים, וזאת בהתאם להמלצת הגורמים המקצועיים במשרדו. מנגד, שרי כחול לבן דרשו לדחות את הפעלת המתווה המגביל, ולהודיע מראש על החלת סגר בעוד כשבועיים. הקבינט צפוי לשוב ולהתכנס בימים הקרובים, אולם ייתכן ונתניהו יעדיף לכנס את מליאת הממשלה, שרק בידה הסמכות לקבל את ההחלטה על סגר.

במהלך ישיבת הקבינט אישרו השרים את הצעתם של נתניהו, אדלשטיין וצוות המל"ל ומשרד הבריאות, כי כל הישראלים השבים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יחויבו להיכנס לבידוד מיידי במלוניות מטעם המדינה. משך הבידוד יהיה 14 ימים, או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות. ההחלטה נכנסה לתוקף מיידי ולמשך שבעה ימים.

עוד הוחלט כי ישראל תפעל למנוע כניסת אזרחים זרים מישראל, בשלב זה משלוש מדינות אלו, וכי משרד הבריאות יפעל מיידית לאתר ישראלים שכבר הגיעו מהן לארץ בשבועיים האחרונים ויזמנם לבדיקות קורונה.

בהודעה מצולמת לציבור לאחר הישיבה, אמר נתניהו: "אתמול שמענו מגורמים בארגון הבריאות העולמי על המוטציה החדשה של נגיף הקורונה, ושמענו גם את הצהרתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון על התפשטות הנגיף עם המוטציה בארצו".

"כינסתי מיד אתמול בלילה צוות שרים כדי לדון בזה, וכינסתי את הקבינט היום כדי להחליט החלטות חשובות. על פי המידע שיש בידינו, המוטציה הזאת מתפשטת הרבה יותר מהר מהנגיף הרגיל אבל היא לא קטלנית יותר, וגם אין לנו שום סימן שהחיסון שיש בידינו לא מתגבר עליה. כרגע זה המידע שיש לנו, אנחנו כמובן עוקבים".

"בשעה שאנחנו יוצאים היום לדרך עם מבצע החיסונים הענק, יש לנו גם אתגר נוסף שאנחנו חייבים לטפל בו", הבהיר נתניהו. "אנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המוטציה לישראל. קיבלנו היום החלטה קשה – אבל היא מחויבת המציאות. סגרנו את השמיים לכל הטיסות לישראל מבריטניה, מדנמרק ומדרום אפריקה. אלה המדינות שבהן נוכחת המוטציה. במידת הצורך אנחנו נוסיף מדינות נוספות".

"כל מי שיחזור מהמדינות הללו ייכנס לבידוד, וחשוב מאוד שייבדק. בייחוד עכשיו, כשהחיסון בידינו וכשאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, חשוב שנמשיך לשמור על הכללים. אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות למען בריאותכם ולמען המדינה שלנו", סיכם ראש הממשלה.

נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)

תגיות:בריטניהאיטליהנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה