חדשות בארץ

גנץ, אשכנזי וניסנקורן: "פועלים להשגת העקרונות של כחול לבן, לא נתפשר"

ברקע הדיווחים על חילוקי הדעות החריפים בצמרת כחול לבן, הוציאו בכירי המפלגה הודעת הכחשה משותפת: "השיח התקשורתי שקרי, מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות"

גנץ ואשכנזי, ארכיון (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ ואשכנזי, ארכיון (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

ברקע הדיווחים על המתיחות הרבה בצמרת כחול לבן, פורסמה בצהריים (ראשון) הודעה משותפת של יו"ר המפלגה, שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן.

"השיח התקשורתי שקרי ולא מבטא את התנהלותה של כחול לבן", נאמר בהודעה. "מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות, אצלנו פועלים יחד להשגת העקרונות של כחול לבן. לא נתפשר על קיום ממשלה מתפקדת תוך שמירה על הדמוקרטיה ומנגנוני שלטון החוק, והבטחת תקציב מדינה שיטפל בקורונה הכלכלית. כל דיווח או ספין שמומצא על ידי בעלי אינטרסים הוא על דעת המדווח בלבד. די לשקרים".

בתוך כך, מיכאל שמש מכאן חדשות ציטט גורם בכיר בכחול לבן שאמר: "מקומם לראות שרים וחברי כנסת במפלגה שפועלים נגד המפלגה ונגד היו"ר משיקולים זרים, תוך פזילה למפלגות אחרות. כל אחד יודע מי הם. האינטרס של המדינה וגם של כחול לבן הוא להעביר תקציב, להגיע להסכמות ולא לבחירות מיותרות".

הידיעות על חילוקי דעות חריפים בכחול לבן התפרסמו בצל המגעים עם הליכוד, המתקיימים בניסיון להגיע לפשרה שתמנע את פיזור הכנסת. עמית סגל דיווח בחדשות 12, כי במהלך הלילה התגלע עימות בין גנץ וניסנקורן, לאחר ששר המשפטים סירב לדרישת הליכוד לצמצם את סמכויותיו. על פי הדיווח, גנץ וגורמים אחרים בכחול לבן האשימו את שר המשפטים כי הוא דואג יותר לכהונתו מאשר לעתיד המפלגה.

מנגד, מקורביו של ניסנקורן אמרו כי "דרישות הליכוד מסוכנות ומטורפות. מי שחושב שנאפשר להפקיר את כל מנגנוני שלטון החוק בידי נתניהו, חי בהזיה". ככל הידוע, אשכנזי תומך בעמדתו של ניסנקורן ומתנגד לחלקים במתווה הפשרה מסתמן בין הצדדים.

על פי הדיווח ב-ynet, גנץ צפוי להסכים לפשרה במסגרתה תקציב 2021 יעבור בכנסת בקריאה שלישית לא יאוחר מאמצע החודש הבא. ניסנקורן לא יועבר ממשרד המשפטים, אולם בהתאם לדרישת הליכוד המינויים במערכת המשפט – כולל המינויים של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה – יתבצעו בהסכמה בין שתי המפלגות. לנתניהו לא תתאפשר נקודת יציאה נוספת לבחירות מוקדמות, והרוטציה תיערך במועד עליו סוכם – בנובמבר 2021.

תגיות:בני גנץהליכודאבי ניסנקורןגבי אשכנזיכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה