חדשות בריאות

בדרך ל"ריסון מהודק"? קבינט הקורונה יתכנס

ברקע העלייה בתחלואת הקורונה, ידרוש משרד הבריאות לסגור את המסחר ברחבי הארץ ולהטיל הגבלות על מוסדות החינוך ביישובים האדומים והכתומים. מצבם של 447 חולי קורונה מוגדר קשה, ביניהם 110 מונשמים. בני ברק, אלעד וביתר עילית הפכו הבוקר לערים אדומות

אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

ברקע העלייה המתמשכת בתחלואת הקורונה, יתכנס הבוקר (ראשון) קבינט הקורונה כדי לקבל החלטות על הטלת הגבלות נוספות. במשרד הבריאות עדכנו, כי הערים בני ברק, אלעד וביתר עילית ושכונות נוספות בירושלים הפכו לאדומות.

אתמול אובחנו 1,866 נדבקים חדשים בנגיף. מספר הבדיקות הסתכם בכ-62 אלף, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 3.1%. נכון להבוקר, 24,077 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 806 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 447 חולים מוגדר קשה, ביניהם 110 מונשמים. 149 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה, אותרו בישראל למעלה מ-373 אלף נשאי קורונה. מניין הנפטרים עומד על 3,074.

על פי נתוני משרד הבריאות, 61 יישובים מוגדרים אדומים, 83 כתומים, 123 צהובים ו-1016 ירוקים. כאמור, במצב התחלואה בבני ברק, אלעד וביתר עילית חלה החמרה, והן הפכו לערים אדומות. יישובים נוספים שהפכו לאדומים הם יפיע וגבעת זאב. בירושלים נוספו השכונות הבאות לרשימה האדומה: הגבעה הצרפתית, גבעת המבתר, הר הצופים, קרית יובל, רמת שרת, רמת דניה, הולילנד ומלחה.

החמרה בתחלואה חלה גם ביישובים הבאים, שהפכו מצהובים לכתומים: אשדוד, בית שמש, חדרה, טייבה, יבנה, יקנעם עילית, כרמיאל, מגאר, נתניה, פתח תקווה, קריית שמונה ושוהם. היישובים בית שאן, יהוד, ערד ורכסים הפכו מירוקים לצהובים.

בישיבת הקבינט ידרשו נציגי משרד הבריאות לסגור את כלל המסחר ברחבי הארץ, וכן לסגור את מערכת החינוך בערים האדומות והכתומות, וזאת במסגרת מתווה "ריסון מהודק". כזכור, על פי החלטה שהתקבלה בממשלה, כאשר מקדם ההדבקה (R) יעלה ל-1.32, או כשמספר הנדבקים החדשים ליום יגיע ל-2,500 בממוצע שבועי – תופעל התוכנית ל"ריסון מהודק" לפרק זמן של שלושה שבועות. אם בתום תקופה זו מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1 או שמספר הנדבקים היומי יירד לפחות מ-1,000, הריסון המהודק ייפסק; במידה ולא – תיכנס ישראל לסגר מלא. נכון לעכשיו, מספר הנדבקים היומי בממוצע שבועי עומד על כ-2,400.

בתוך כך, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, יעקב אשר, עדכן הבוקר כי נדבק בקורונה. הוא חש בטוב, וימשיך לעבוד מביתו. הפעם האחרונה בה שהה בכנסת הייתה ביום חמישי האחרון. מדוברות הכנסת נמסר, כי חקירה אפידמיולוגית תיערך יחד עם משרד הבריאות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, שהתחסנו אמש בבית החולים שיבא, ביקרו לאחר מכן את חבר הכנסת דוד ביטן, המאושפז במצב קשה בבית החולים. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי השניים "מסרו לו איחולי החלמה מהירה ונופפו לו לשלום מבעד לחלון מחלקת הקורונה בבית החולים". משפחתו של ביטן עדכנה, כי "בהמלצת הצוות הרפואי הוא ממשיך להיות מחובר למכשיר האקמו ומתקשר עם סביבתו. מצבו מוסיף להיות קשה אך יציב". המשפחה הודתה לכל המכרים והחברים על הדאגה וההתעניינות: "אנחנו מבקשים לקוות ולהמשיך להתפלל לבריאותו של דוד בן מרגלית".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה