חדשות בריאות

נתניהו התחסן: "זריקה קטנה לאדם – צעד ענק לבריאות של כולנו"

ראש הממשלה ושר הבריאות פתחו את מבצע החיסונים בישראל נגד נגיף הקורונה, כשהתחסנו מול המצלמות בבית החולים שיבא. נתניהו: "יום גדול מאוד למדינת ישראל"

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

(וידאו: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיבלו הערב (מוצאי שבת) בשידור חי את החיסון נגד נגיף הקורונה, ופתחו בכך את מבצע החיסונים בישראל. "על זה נאמר, זריקה קטנה לאדם – צעד ענק לבריאות של כולנו", אמר נתניהו לאחר שקיבל את הזריקה מרופאו האישי, ד"ר צבי הרמן ברקוביץ'.

"אני מבקש למענכם ולמען ההורים שלכם, למען המדינה היקרה שלנו – לכו להתחסן", הוסיף ראש הממשלה בהצהרה שמסר לאחר קבלת החיסון. "אנחנו יוצאים מאפלת הקורונה לאור גדול. אני מבקש דווקא עכשיו, וביתר שאת, להקפיד על הכללים: מרחק, שטיפת ידיים, עטיית מסכה ומניעת התקהלויות. אם כולם מתחסנים יותר מהר – אנחנו מחזירים יותר מהר את החיים לנורמליות שהכרנו, ובראש ובראשונה את הכלכלה. אנחנו צריכים את העזרה שלכם. אם נקפיד על הכללים וגם נתחסן – אנחנו יוצאים מזה, ובהחלט יכולים להיות המדינה הראשונה שיוצאת מזה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהתחסן לאחר נתניהו, אמר בתום קבלת החיסון: "היום הסתכלתי על התאריך – 19 בדצמבר. בתאריך הזה ב-1984 התקיים המשפט שלי בברית המועצות, שם הייתי אסיר שנידון למאסר. היום, ב-19 בדצמבר 2020, יש לי זכות גדולה להיות שר הבריאות בממשלת ישראל, ויחד עם ראש ממשלת ישראל לפתוח את מבצע 'לתת כתף', שבעזרת השם יביא בריאות לעם ישראל. חברים, יש סיבות לאופטימיות".

לפני קבלת החיסון, אמר נתניהו: "זה יום גדול מאוד למדינת ישראל. אנחנו נלחמים קרוב לשנה נגד המגפה הקשה ביותר שהאנושות ידעה מזה מאה שנה, וזו ההתחלה של היציאה. עד סוף החודש יהיו מיליוני חיסונים במדינת ישראל, זה לא דבר של מה בכך. בהמשך יבואו עוד מיליונים".

"אני ביקשתי להתחסן ראשון, יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, כדי לשמש דוגמה אישית ולעודד אתכם ללכת להתחסן. אנחנו יכולים לצאת מזה יחד, ואנחנו כבר נתחיל בזה. אני מאמין בחיסון הזה, עשרות אלפים עברו אותו בהצלחה, טובי המדענים אישרו אותו. אפשר לצאת לדרך".

"זהו רגע מאוד מרגש", הוסיף נתניהו. "בדרך הנה חשבתי על הילדים שדואגים להורים שלהם, על הנכדים שרוצים לחבק את סבא וסבתא בחיבוק אמיתי, על בעלי העסקים שיוכלו לפתוח את העסקים שלהם. נוכל לפתוח את המדינה מחדש ולהחזיר אותה למה שהיא הייתה, לחיים הנורמליים שאנחנו חפצים בהם. זה מתחיל במהלך הזה, ואני מבקש מכולם להצטרף אלינו ולהתחסן".

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה