חדשות בארץ

המשבר הפוליטי: האם פיזור הכנסת יימנע ברגע האחרון?

מדיווחים שונים עולה, כי ישנה התקדמות במגעים בין הליכוד וכחול לבן לקראת השגת הסכם להמשך קיומה של הממשלה. במסגרת ההסכם, מועד הרוטציה יידחה ושר המשפטים אבי ניסנקורן ימשיך בתפקידו. בליכוד ובכחול לבן הכחישו באופן רשמי את הידיעות

נתניהו וגנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו וגנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

חמישה ימים לפני תאריך היעד לפיזורה האוטומטי של הכנסת באם לא יאושר התקציב, דווח הערב (חמישי) בחדשות 13 על "התקדמות דרמטית" במגעים בין הליכוד וכחול לבן בניסיון למנוע את הקדמת הבחירות. על פי הדיווח של ספי עובדיה, מקור בכחול לבן טען כי שר הביטחון בני גנץ הצליח להבטיח את קיום הרוטציה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן את המשך כהונתו של אבי ניסנקורן כשר המשפטים. בליכוד הגיבו על הידיעה בקצרה: "פייק ניוז".

גם בכחול לבן הכחישו את הידיעה באופן רשמי, אולם ב-ynet דווח כי אכן ישנה התקדמות במגעים. על פי הידיעה, בין הצדדים הוסכם כי מועד הרוטציה בין נתניהו וגנץ יידחה וכהונת הממשלה תוארך, ובליכוד הסכימו לוותר על דרישתם להעברתו של ניסנקורן מתפקידו. עדיין לא ברור האם כחול לבן הסכימו לאפשר לנתניהו בהמשך הדרך 'נקודת יציאה' נוספת מההסכם. אחד המכשולים בהשגת הסכם שיכלול את דחיית הרוטציה נעוץ בצורך להשיג לכך רוב של 70 חברי כנסת.

בתוך כך, מדיווחים שונים עולה כי במקביל למגעים עם כחול לבן, הליכוד העביר למפלגת ימינה הצעה להיכנס לממשלה צרה תמורת שלושה תיקים, אולם בימינה דחו את ההצעה. בעקבות הדיווחים, אישרו בימינה כי ליו"ר המפלגה נפתלי בנט הוצעו תיק הביטחון ושני תיקים בכירים נוספים, אולם הוא "דחה על הסף" את ההצעה. בימינה טענו כי נתניהו "עסוק בפוליטיקה" ו"מחפש ממשלת קומבינה עם מנסור עבאס" וכי "לכן צריך בחירות בזק".

תגיות:בני גנץימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה