חדשות בריאות

מרן חכם שלום כהן: "החיסון למגיפה יציל חיי אדם"

הרב אלימלך פירר והשר אריה דרעי נכנסו למעונו של מרן חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, והציגו בפניו את הנתונים לחיסון. כל הפרטים על הפגישה ומסקנותיה

  • ב' טבת התשפ"א
בעיגול: מרן חכם שלום כהן (צילום: Aharon Krohn / פלאש 90) בעיגול: מרן חכם שלום כהן (צילום: Aharon Krohn / פלאש 90)
אא

הבוקר (חמישי) נחשף בביטאון 'הדרך' של תנועת ש"ס פרטים מאחורי הקלעים, אודות אישורו של מרן חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת פורת יוסף, לחיסוני הקורונה.

כזכור, בימים האחרונים יו"ר ארגון 'עזרה למרפא', הרב אברהם אלימלך פירר, פרסם מכתב מיוחד בו הוא מבהיר בשם מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, מרן רבי חיים קנייבסקי, ומרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין כי כל מי שבאפשרותו להתחסן בחיסון נגד נגיף הקורונה נכון לעשות כן.

כך נכתב בדבריו של הרב פירר: "לאחר שבאחרונה נתבקשתי על ידי גדולי ומאורי הדור שליט״א לדרוש ולחקור אודות החיסון המוצע נגד נגיף הקורונה, ולאחר שחקרתי ובדקתי היטב באחריות הנדרשת ופרסתי מסקנותיי בפני מרנן ורבנן שליט״א, מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט״א, מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין שליט״א, מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט״א, הנני להודיע על דעתם ובשמם כי "כל מי שבאפשרותו להתחסן – נכון לעשות כן. (מהניסוי שבוצע כראוי ועל פי כל הפרמטרים המקובלים ונהוגים בעולם הרפואה הוכח כי אין סיכון בקבלת החיסון). הסובלים מארלרגיות על כל סוגיהן, יתייעצו עם הרופא המשפחתי על האופן לקבל את החיסון תחת פיקוח רפואי. בהיות והניסוי נערך בקרב גילאים מ – 16 ומעלה, צעירים עד לגיל הנ״ל המבקשים להמתין לניסוי של צעירים בגילם – יש להם על מה לסמוך".

מאחורי ההחלטה עומד החשש מפני אנשים חסרי אחריות, המפרסמים אוסף שקרים וטענות מפוקפקות לגבי בטיחות החיסון. חלק מאותם גורמים, המפרסמים את דעתם באנונימיות מפוחדת, מציינים, כביכול, בשם גדולי ישראל, כי אין לקחת את החיסון. כך פרסמו, למשל, בימים האחרונים בשם זקן ראשי הישיבות בארה"ב, הגאון רבי שמואל קמינצקי, כי אין לקחת את החיסון. כאשר נודע על כך לרב עצמו, הוא מיהר להוציא בכתבידו הודעה לפיה "מעולם לא פסקתי בנושא, לא לאו ולא הן. שכל אחד ישאל את הרופא שלו".

על מנת להפריך את הטיעונים חסרי האחריות, הרב פירר נכנס יחד עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אל מעונו של מרן ראש הישיבה, חכם שלום כהן. במשך שעה ארוכה דן מרן בכל הפרטים, כאשר בפניו מוצגים הנתונים המלאים על הבדיקות הקפדניות שעברו החיסונים שהגיעו ושיגיעו לישראל, והאישורים שניתנו לחיסונים על ידי גופי הבריאות המובילים בעולם. השר דרעי הוסיף ופרס את המידע הרלוונטי שהוצג בפני שרי קבינט הקורונה, לצד הנתונים המדאיגים על העלייה המחודשת בתחלואה והחשש מהתפרצות גל שלישי.

מרן חכם שלום כהן הביע את דעתו כי החיסון למגיפה יציל חיי אדם. "בעזרת ה' ניתן יהיה לשוב אל היכלי התורה ובתי הכנסת כסדרן, ללא שום חשש ותקלה, וזו ברכה גדולה", אמר ובירך בברכת כהנים את כל העוסקים במלאכה.

על פי הדיווחים, נראה כי גם דעתם של האדמו"ר מגור והאדמ"ר מבעלזא הם בעד קבלת החיסון.

הרב זמיר כהן עושה סדר בנושא שמסעיר את המדינה: הקורונה והחרדים. לפניכם חלק ב' -האם החרדים מדביקים את כולם? צפו ושתפו הלאה: 

 

תגיות:חיסוןקורונההרב חכם שלום כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה