חדשות בארץ

גנץ לעיתון סעודי: "ירושלים צריכה להישאר מאוחדת, אבל יהיה בה מקום לבירה פלסטינית"

בריאיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט", קרא שר הביטחון בני גנץ להנהגה הפלסטינית בראשות אבו מאזן לחזור לשולחן המשא ומתן: "גבולות 1967 לא יחזרו, אבל תמיד יש אפשרות להגיע לפשרות"

גנץ (צילום: David Cohen/Flash90)גנץ (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, פרסם הבוקר (חמישי) ריאיון עם יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ. בריאיון, שנערך במשרדו בתל אביב, אמר גנץ כי לפלסטינים זכות לעצמאות ולבירה משלהם: "ירושלים צריכה להישאר מאוחדת, אבל יהיה בה מקום לבירה פלסטינית".

גנץ הוסיף כי אינו רואה אפשרות לשלום מלא במזרח התיכון ללא פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני, וציין כי ישראל רוצה בהיפרדות מהפלסטינים. הוא הדגיש כי ישראל לא תחזור לגבולות 67', אולם ייתכנו חילופי שטחים עם הפלסטינים.

"שירתתי 38 שנים בצבא הישראלי", אמר גנץ למראיין. "האמן לי, הגנרלים בצבא שראו וטעמו את זוועות המלחמה הם אלה שרוצים שלום יותר מכולם. אני יכול לומר בוודאות, שמבין הגנרלים שלנו אני זה שמבקש שלום יותר מכל".

שר הביטחון קרא להנהגה הפלסטינית בראשות אבו מאזן לשוב לשולחן המשא ומתן, ולא להישאר מאחור: "תהליך השלום עם העולם הערבי הינו הזדמנות גדולה ואמיתית. אני רוצה באמת להגיע להסדר עם הפלסטינים, ומאמין שבלעדיהם לא ייתכן שלום מלא ומוחלט. אני קורא להם לשתף פעולה עמי ועם מדינות ערב, כדי שיהיה להם מקום מכובד בתהליך השלום החדש".

"הפלסטינים הם שכנינו הקרובים. אני גר בראש העין, על הגבול עם הגדה המערבית. יש לי חברים בכפר קאסם, בטייבה ובעראבה, אני מבקר אותם בבתיהם והם מבקרים אותי בביתי. אני רוצה שזה יקרה גם עם תושבי שכם, חברון ורמאללה. אני יודע שגם הפלסטינים רוצים זאת".

"לפלסטינים מגיעה ישות בה יחיו באופן עצמאי – מדינה או אימפריה, שיקראו לה איך שירצו", הצהיר גנץ. "זכותם להרגיש עצמאים, ושתהיה להם בירה. אנחנו מצדנו רוצים להיפרד מהם, ורוצים ערבויות לבטחוננו. אם נגיע להסכמות בנושאים הביטחוניים – הפתרון הפוליטי יבוא בקלות".

באשר לגבולותיה של המדינה הפלסטינית העתידית, אמר גנץ: "אנחנו זקוקים לבקעת הירדן מטעמי ביטחון, אבל אנחנו לא בהכרח זקוקים ל-30 אחוזים מהשטח. אתה יודע שהתנגדנו לתוכנית הסיפוח מההתחלה, לפני שהוצגה הדרישה של איחוד האמירויות ולפני שנתניהו הסכים להקפאה. התנגדנו להפיכת המאחזים לחוקיים. אנו רוצים שלישות הפלסטינית יהיה מרחב מבחינה גיאוגרפית, כך שהיא תוכל לקיים חיים נוחים ללא מכשולים. מה שאנחנו מתעקשים עליו זה ביטחון. אנו זקוקים למחסומים אסטרטגיים אמיתיים לצורך הביטחון. כמובן שאפשר לדבר על חילופי שטחים, אם כי אני לא רואה איך ואיפה. אנו אומרים שגבולות 1967 לא יחזרו, אבל תמיד יש אפשרות להגיע לפשרות".

במהלך הריאיון אמר גנץ כי ביקר בחשאי "בכל מדינות ערב" במסגרת ביצוע משימות צבאיות: "אני רוצה מאוד לבקר בהן בפומבי, באופן רשמי, ידידותי ושלו".

תגיות:הרשות הפלסטיניתבני גנץירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה