חדשות בריאות

2,802 נדבקים חדשים בקורונה, עלייה במספר החולים הקשים והמונשמים

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול נרשם יום שני ברציפות בו אובחנו יותר מ-2,800 מאומתים חדשים לקורונה. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, וראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרועי פרייס, נכנסו לבידוד בעקבות חשיפה לעובד שאובחן כחולה קורונה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי אתמול אובחנו בישראל 2,802 נדבקים חדשים בקורונה – יום שני ברציפות עם יותר מ-2,800 מאומתים, ומעבר לרף ה-2,500 בו, על פי החלטת הממשלה, אמורות להיות מוטלות הגבלות נוספות, במתווה של "ריסון מהודק".

על פי הנתונים, ביממה שחלפה פוענחו כ-81 אלף בדיקות קורונה, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 3.5%, בדומה לשיעור שלשום. מספרם של החולים שמצבם קשה עלה ל-400, וכן נרשמה עלייה במספר המונשמים העומד כעת על 150. מפרוץ המגפה נפטרו 3,033 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, נכנס לבידוד עקב חשיפה לעובד המשרד שהתגלה כחולה בקורונה. ממשרד הבריאות נמסר, כי "החשיפה לעובד אירעה לפני שמונה ימים. המנכ"ל נבדק הלילה לקורונה ותוצאת הבדיקה שלילית, חש בטוב וממשיך לנהל את מבצע החיסונים הלאומי מביתו". עובדים נוספים במשרד, ביניהם ד"ר ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרועי פרייס, נכנסו אף הם לבידוד.

משרד הבריאות פרסם אמש את מסמך ההמלצות שגיבשה הוועדה לחיסונים נגד קורונה בנוגע לתיעדוף במתן החיסונים. השלב הראשון של מבצע החיסון יתחיל ביום ראשון הקרוב, ובמסגרתו תינתן עדיפות ראשונה לחיסון צוותי הרפואה בסדר הבא: בבתי חולים, קופות חולים, מרפאות פרטיות ומרפאות רופאי שיניים, בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים, סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים, מד"א וארגוני הצלה. בנוסף, יחוסנו דיירים ומטפליהם בבתי אבות ובמוסדות רווחה.

במסגרת העדיפות הראשונה, מבוגרים מעל גיל 60 ואוכלוסיות בסיכון יחוסנו בהמשך השבוע הבא בקופות החולים. על פי המלצת הוועדה, המלווים או המטפלים של קשישים יחוסנו אף הם, וכן יחוסנו מטפלים של אוכלוסיות בסיכון מיוחד כמו מושתלי ריאות.

בשלב השני של המבצע, יורחבו החיסונים לאלו המוגדרים בעדיפות שנייה, בסדר הבא:

קבוצות סיכון: סוכרת, השמנת יתר חולנית, COPD, יתר לחץ דם, מטופלים עם דיכוי חיסוני, מושתלי איברים, חולים המטולוגיים וכדומה. בקבוצת החולים עם דיכוי חיסוני יש לכלול משפחה ובני בית בקדימות.

קבוצות בחשיפה גבוהה: מורים, גננות, עובדים סוציאליים, אסירים וסוהרים בבתי סוהר, מגיבים ראשונים.

צה"ל וגופים ביטחוניים: יקבלו הקצאה בהתאם לתוכנית חיסון שתוצג למשרד. דובר צה"ל מסר, כי הרמטכ"ל אביב כוכבי יהיה הראשון להתחסן, זאת "כדי להוות דוגמה אישית ולעודד את יתר חיילי צה"ל להתחסן".

בהמשך ייפתח מבצע החיסון לכלל האוכלוסייה, על פי תזמון קופות החולים.

בשלב זה לא יחוסנו הקבוצות הבאות: ילדים ונוער עד גיל 16; מחלימים; נשים בהריון; נשים מיניקות; אנשים עם היסטוריה של תגובות יתר קשות – אנפילקסיס; נשים המתכננות להרות – עד חודש לאחר קבלת חיסון שני.

הוועדה ציינה, כי "סדר העדיפויות מושפע על ידי אילוצים לוגיסטיים ומיגבלת יכולת החיסון של הצוותים באתרי החיסון. המבצע יהיה מדורג והתיזמון ינסה למקסם בטיחות, בריאות ויעילות. הצוותים המחסנים יפעילו שיקול דעת וגמישות כדי לקדם את הצלחת המבצע".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה