חדשות בריאות

בחודש הבא: השימוש באיכוני השב"כ יצומצם

צוות שרים בראשות שר המודיעין אלי כהן החליט, כי ייפסק השימוש הגורף באיכוני שב"כ על כלל האוכלוסייה לצורך ההתמודדות עם נגיף הקורונה. הכלי יופעל רק על מי שמסרבים לשתף פעולה בחקירה האפידמיולוגית, או כאשר תהיה עלייה משמעותית בתחלואה

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

צוות שרים בראשות שר המודיעין אלי כהן החליט היום (רביעי) על הפסקת השימוש הגורף באיכוני השב"כ על כלל האוכלוסייה לצורך התמודדות עם נגיף הקורונה, וזאת החל מה-20 בינואר 2021. עם זאת, ייעשה שימוש בכלי זה כרשת ביטחון שתופעל על נדבקי קורונה שאינם משתפים פעולה בחקירה האפידמיולוגית, וכן כאשר תהיה עלייה משמעותית בתחלואה.

החלטת השרים הסתמכה על המלצת משרד המודיעין ועמדת השב"כ, שקבעה כי בשל מגמת השיפור במערך החקירות האפידמיולוגיות והחפיפה הנוצרת באיתור המגעים, מומלץ להפסיק את ההפעלה הגורפת של האיכונים ולעשות בהם שימוש באופן ממוקד.

מהנתונים המעודכנים שהוצגו בפני צוות השרים עלה, כי כ-93% מכלל החולים מאותרים באמצעות מערך החקירות האפידמיולוגיות שהוקם בפיקוד העורף, בעוד הסיוע הבלעדי של השב"כ הצטמצם לאיתור של כ-7% בלבד מהחולים. בהתאם לכך, נציגי שב"כ המליצו כי האיכונים יופעלו רק במקרים של מי שמסרבים לשתף פעולה עם התחקור, וכן כאשר מספר הנדבקים היומי יעלה ליותר מ-3,000. מנגד, במשרד הבריאות אמרו כי עדיף להשאיר את האיכון ככלי עבודה גורף.

השר כהן הודה לשב"כ על השתתפותו במאבק נגד הקורונה: "כלי השב"כ איכן מאות אלפי מגעים, הציל חיים של לפחות 400 ישראלים והקטין את הפגיעה הכלכלית במשק. למרות שזו איננה ליבת פעילותו של הארגון, טובי המומחים בשב"כ נרתמו להצלת האזרחים מהמחלה והושגו תוצאות משמעותיות".

במהלך ישיבת השרים הוצג פיילוט של אפליקציית הדרכון הירוק, שצפויה להתחיל את פעולתה בחודש הבא. הזכאים לדרכון ירוק יהיו מתחסנים (שבעה ימים לאחר קבלת מנת החיסון השנייה), מחלימים וכן אנשים שיציגו בדיקת קורונה שלילית.

תגיות:אלי כהןשב"כנגיף הקורונהאיכונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה