חדשות בריאות

צוותים רפואיים, בתי אבות וקבוצות סיכון: כך יתנהל מבצע החיסונים

משרד הבריאות פרסם את מסמך ההמלצות לסדר העדיפויות במתן החיסונים נגד קורונה. ראש הממשלה נתניהו יתחסן במוצאי שבת, והנשיא ריבלין ביום ראשון. כל הפרטים

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

נתניהו, הערב (וידאו: איתי בית-און, לע"מ)

משרד הבריאות פרסם הערב (רביעי) את מסמך ההמלצות שגיבשה הוועדה לחיסונים נגד קורונה בנוגע לתיעדוף במתן החיסונים. השלב הראשון של מבצע החיסון יתחיל ביום ראשון הקרוב, ובמסגרתו תינתן עדיפות ראשונה לחיסון צוותי הרפואה בסדר הבא: בבתי חולים, קופות חולים, מרפאות פרטיות ומרפאות רופאי שיניים, בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים, סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים, מד"א וארגוני הצלה. בנוסף, יחוסנו דיירים ומטפליהם בבתי אבות ובמוסדות רווחה.

במסגרת העדיפות הראשונה, מבוגרים מעל גיל 60 ואוכלוסיות בסיכון יחוסנו בהמשך השבוע הבא בקופות החולים. על פי המלצת הוועדה, המלווים או המטפלים של קשישים יחוסנו אף הם, וכן יחוסנו מטפלים של אוכלוסיות בסיכון מיוחד כמו מושתלי ריאות.

בשלב השני של המבצע, יורחבו החיסונים לאלו המוגדרים בעדיפות שנייה, בסדר הבא:

קבוצות סיכון: סוכרת, השמנת יתר חולנית, COPD, יתר לחץ דם, מטופלים עם דיכוי חיסוני, מושתלי איברים, חולים המטולוגיים וכדומה. בקבוצת החולים עם דיכוי חיסוני יש לכלול משפחה ובני בית בקדימות.

קבוצות בחשיפה גבוהה: מורים, גננות, עובדים סוציאליים, אסירים וסוהרים בבתי סוהר, מגיבים ראשונים.

צה"ל וגופים ביטחוניים: יקבלו הקצאה בהתאם לתוכנית חיסון שתוצג למשרד. דובר צה"ל מסר, כי הרמטכ"ל אביב כוכבי יהיה הראשון להתחסן, זאת "כדי להוות דוגמה אישית ולעודד את יתר חיילי צה"ל להתחסן".

בהמשך ייפתח מבצע החיסון לכלל האוכלוסייה, על פי תזמון קופות החולים.

בשלב זה לא יחוסנו הקבוצות הבאות: ילדים ונוער עד גיל 16; מחלימים; נשים בהריון; נשים מיניקות; אנשים עם היסטוריה של תגובות יתר קשות – אנפילקסיס; נשים המתכננות להרות – עד חודש לאחר קבלת חיסון שני.

הוועדה ציינה, כי "סדר העדיפויות מושפע על ידי אילוצים לוגיסטיים ומיגבלת יכולת החיסון של הצוותים באתרי החיסון. המבצע יהיה מדורג והתיזמון ינסה למקסם בטיחות, בריאות ויעילות. הצוותים המחסנים יפעילו שיקול דעת וגמישות כדי לקדם את הצלחת המבצע".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "זו המשימה הכי חשובה של מדינת ישראל לשנת 2021. עבדנו ימים כלילות כדי להיות המדינה השלישית בעולם שמתחסנת. לא יצאנו לדרך עד שלא היינו בטוחים במאה אחוז בבריאות הציבור, זה התפקיד שלי ושלנו. אל תקשיבו לפייק ניוז, תקראו את החומר, תשמעו את מנהלי בתי החולים והרופאים".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הוסיף: "אנו עושים כמיטב יכולתנו, בהנחיית שר הבריאות, בעזרת מומחים בתחומים רבים להנגיש את החיסונים כנגד קורונה לכלל האוכלוסייה. ככל שיגיעו יותר חיסונים ארצה, אנו נרחיב את מעגלי המחוסנים לכלל הקבוצות שרשומות לעיל, ואנו, יחד עם קופות החולים, בתי החולים וארגונים נוספים, מקצים מחסנים רבים ככול הניתן על מנת לחסן מהר ככל שניתן. אני קורא לכולם להתחסן. זאת הדרך שבאמצעותה נצליח להתמודד עם המחלה ולחזור לשגרת חיים בכל התחומים".

 

נתניהו: "יש די והותר חיסונים לכולם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יתחסן במוצאי שבת, ונשיא המדינה ראובן ריבלין יקבל את החיסון ביום ראשון. נתניהו, הנמצא כעת בבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת, קרא הערב לציבור לצאת ולהתחסן: "ביקשתי להיות המחוסן הראשון כדי לשמש דוגמה ולשכנע אתכם שאפשר להתחסן וצריך להתחסן. עד סוף ינואר יהיו לנו כאן מיליונים רבים של חיסונים. עמלתי קשה מאוד כדי להביא אותם, ואני מבקש מכם – תשתמשו בהם".

נתניהו פירט את תיעדוף החיסונים שנקבע על ידי הוועדה ואת הקבוצות שלא יתחסנו בשלב זה: "זה בסך הכל משאיר כ-6 מיליון איש. יש לנו די והותר לכולם. אם כולם יתחסנו – יהיו לנו עודפים רבים. לכן הוועדה המקצועית קבעה שאם יתברר באמת שיש לנו הרבה עודפים, אז הם יאפשרו לכלל האוכלוסייה להתחסן יותר מהר, ואני מצפה שזה יקרה מהר מאוד. הם יודיעו על התאריכים המדויקים".

בסיום דבריו שיגר ראש הממשלה פנייה אישית לאזרחים: "אתם רואים את האסונות שקורים במדינות אחרות, אתם רואים את התמותה הטרגית של כמעט אלף איש בגרמניה ביום, למעלה משלושת אלפים איש שמתים ביום בארצות הברית. אנחנו יכולים להימנע מזה. אסור להיכנס לאווירת סוף קורס".

"אנחנו בממוצע של 2,000 נדבקים ביום, ואם נגיע ל-2,500 – נצטרך ללכת לריסון מהודק, ואפשר למנוע את זה", הצהיר נתניהו. "אני מבקש שכל אחד יסתכל על עצמו ויגיד 'מה אני עושה כדי לשמור על הכללים'. הנה, אני יושב פה בבית, ראש הממשלה בבידוד, אני שומר על כל הכללים. זה מה שגם אתם צריכים לעשות. תשמרו על עצמכם, תשמרו על אחרים – אנחנו יוצאים מהקורונה, אבל אפשר לצאת בלי שום מחיר נוסף רציני. לא כלכלי, לא בחיי אדם ולא בבריאות. אנא עשו זאת, ולכו להתחסן".

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה