חדשות בארץ

לא רק רב-קו: עולים לאוטובוס ומשלמים באפליקציה

במסגרת רפורמת התשלום בתחבורה הציבורית, הנוסעים באוטובוסים יכולים לשלם בטלפון הנייד באמצעות אפליקציות ייעודיות. לשם כך עליהם לסרוק ברקוד בתחילת כל נסיעה ולסמן את יעדם. שיטת תשלום זו תורחב בהמשך גם לרכבת ישראל ולרכבת הקלה בירושלים

  • א' טבת התשפ"א
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

רפורמת התשלום בתחבורה הציבורית יצאה אתמול (שלישי) לדרך. אפליקציה חדשה של משרד התחבורה בשם "התחנה" מאפשרת לנוסעים דרך גמישה ונוחה לתשלום, בנוסף לאפשרות התשלום באמצעות כרטיס הרב-קו.

במקביל ליישומון "התחנה", הושקו שלוש אפליקציות של זכיינים פרטיים, המאפשרות אף הן תשלום בתחבורה הציבורית: Moovit של מוביט בשיתוף עם פנגו, "רב-פס" של Hop-On ו- ANY-WAY של חברת ישראכרט. בשלב זה, האפליקציות החדשות מאפשרות לתקף נסיעות באוטובוסים בלבד. בהמשך ניתן יהיה להשתמש בהן גם ברכבת ישראל, ברכבת הקלה בירושלים ובמטרונית בחיפה.

היתרון באפליקציות נעוץ בכך שאין צורך להצטייד בכרטיס הרב-קו ולטעון אותו מראש, והתשלום מתבצע בהתאם לשימוש בפועל. לאחר הורדת האפליקציה לטלפון הנייד, על הנוסע לסרוק את הברקוד (QR) בתחילת כל נסיעה ולסמן את היעד אליו הוא רוצה להגיע. בכל מקטע נסיעה נדרש לתקף את הברקוד מחדש. בסוף החודש, היישומון יחייב את הנוסע על פי מספר הנסיעות שבוצעו בפועל.

הנסיעה באמצעות האפליקציה מחושבת על פי מרחקי הנסיעה שבוצעו בפועל בהתאם ל"שיטת הטבעות". שיטה זו מחלקת את המדינה ל-6 טבעות חיוב, כאשר המשתמשים נמצאים תמיד במרכז הטבעת, והמרחק שאותו הם עוברים בין טבעות החיוב מהווה את הבסיס לחישוב החיוב תמורת הנסיעה. זאת בשונה משיטת התעריפים הנהוגה כיום, המחשבת את תעריפי הנסיעה העירוניים והבין-עירוניים על פי טבעות גיאוגרפיות קבועות ומוגדרות מראש, מבלי להתחשב בנקודת המוצא של הנוסע.

במשרד התחבורה מדגישים, כי היישומון החדש משמר את ההנחות האישיות הניתנות כיום למשתמשי התחבורה הציבורית, כגון אזרחים ותיקים, סטודנטים, תושבי פריפריה וחיילים.

"היישומונים החדשים מביאים לידי ביטוי את היתרונות שבחיבור בין טכנולוגיה לתחבורה לטובת הנוסעים", אמרה שרת התחבורה מירי רגב. "אני שמחה שבזכות התערבותי ועמידה על תעריפים מוזלים לפריפריה ושמירה על פרטיות המשתמשים, האפליקציות יציעו שירות נגיש וחכם לכלל אזרחי ישראל. בחודשים הקרובים, עם הטמעת המערכת גם בשירות רכבת ישראל, יתאפשר למשתמשים שירות מושלם, שיאפשר לנוסעים ודאות באשר להסדר הנסיעה המומלץ עבורם. זהו עוד צעד בחזון לחבר את ישראל באמצעות תחבורה ציבורית חכמה, ירוקה, נוחה ונגישה".

תגיות:אפליקציהתחבורה ציבוריתמשרד התחבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה