חדשות בארץ

התגובות להצעת ליברמן: "גימיק של פוליטיקאי כושל"

הצעתו של יו"ר מפלגת ישראל ביתנו לגדעון סער ולראשי יש עתיד וימינה לרוץ ברשימה משותפת בבחירות לכנסת התקבלה במפלגות הימין בביטול ובמתקפה. בנט: "איווט, אני לא בעניין". סמוטריץ': "פוליטיקאי כושל וזגזגן". בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, סיפק תגובה פוליטית חריגה מצידו כשעקץ את יריביו של אביו: "שיוסיפו גם את גנץ והורוביץ ובוגי ושושנה הכבשה, ואז תהיה רוטציה של כל אחד לחצי שנה"

ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

במערכת הפוליטית הגיבו היום (רביעי) בביטול על ההצעה שהפנה יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ליש עתיד, לימינה ולמפלגתו החדשה של גדעון סער לרוץ יחד ברשימה משותפת בבחירות לכנסת "כדי להוות אלטרנטיבה שלטונית אמיתית שתוכל להחליף את שלטון נתניהו".

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, אמר בריאיון לגלי צה"ל: "הם יכולים לקרוא למפלגה 'רק לא ביבי'". הוא העריך כי מדובר במהלך לא ריאלי, שלא יצא לפועל בשל האגו של ראשי המפלגות.

חברת הכנסת אוסנת מארק כתבה בטוויטר, כי "יש רק שתי סיבות הגיוניות שהביאו את ליברמן למהלך הזה: הוא מבין שאחרי כל השנים בפוליטיקה הוא לא משאיר שום חותם ומנסה בניסיון נואש להיות חתום על המהלך הדמיוני שיפיל את נתניהו. הוא רואה מקרוב מאוד את אחוז החסימה ומחפש פלטפורמה פוליטית שתציל אותו מאבדון. בשני המקרים זה מביך".

גם בקרב השותפות הפוטנציאליות של ליברמן ל"גוש ימין-מרכז ציוני וליברלי", כהגדרתו, לא נרשמה התלהבות של ממש. יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיב בפייסבוק: "איווט, אני לא בעניין. צו השעה האמיתי הוא לעזור ל-800 אלף המובטלים, לא לארבעה פוליטיקאים. אתה מוזמן לעזור. היתר לא מעניין".

שותפו של בנט, יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', תקף בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו: "ליברמן, איש מסוכן ופוליטיקאי כושל וזגזגן, מבין שהוא הופך שוב ללא רלוונטי ומנסה לחזור לשיח באמצעות גימיק טפשי וחסר משמעות, ועל הדרך מבקש להפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית ודמוקרטית למדינה 'ציונית ליברלית'. מקווה שהפוליטיקה הישראלית תדע להקיא מתוכה את האיש הרע הזה".

מיש עתיד נמסרה התגובה הרשמית הבאה: "רק לפיד ואנחנו הוכחנו שאפשר לסמוך עלינו, ורק אנחנו מסוגלים להחליף את נתניהו". חבר הכנסת אלעזר שטרן אמר ברדיו 103fm כי "אחדות זה הצו השעה והתלכדות סביב המרכז זה דבר נכון מאוד, זה מה שעם ישראל צריך. אני חושב שצריך להתלכד מתחת ליאיר לפיד". מטעמו של גדעון סער, שהכריז בשבוע שעבר על הקמת מפלגה חדשה, טרם נמסרה תגובה למהלך של ליברמן.

בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, שבדרך כלל אינו נוהג להתבטא בנושאים פוליטיים, סיפק תגובה חריגה ועקץ את יריביו של אביו: "שיוסיפו גם את גנץ והורוביץ ובוגי ושושנה הכבשה, ואז תהיה רוטציה של כל אחד לחצי שנה", כתב בטוויטר. "די עם כל 'האיחודים' האלה, אין מאחוריהם כלום חוץ מכיסאולוגיה. כזאת בדיחה".

תגיות:אביגדור ליברמןנפתלי בנטבצלאל סמוטריץ'אבנר נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה