עובדות שלא ידעתם

הידעתם מיהו העץ הצבעוני ביותר?

איך פועל הטלפון, איזה בעל חיים טורף אריות, ומיהי החיפושית הארוכה בעולם? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם איך פועל הטלפון? הטלפון "מתרגם" את הקול של המדבר לאותות חשמליים, אשר מועברים דרך קווי הטלפון למי שמאזין במכשיר השני. בעבר, הטלפון היה מחובר למרכזיה פיזית בחוטים פיזיים, אך כיום האותות עוברים גם באופן אלחוטי, ואפילו דרך אנטנות סלולאריות.

• הידעתם איזו אנטילופה מוסיפה לחות לאוויר? לאנטילופה מסוג סייגה, שחיה במרכז אסיה, ישנו אף משונה שמזכיר מעין שואב אבק. האף הזה נועד לסנן את האוויר היבש והמאובק שבאזור, וגם להוסיף לו לחות. הסייגה היא בעל חיים בסכנת הכחדה, ובמקומות הגידול הטבעיים שלה מופעלים מאמצים גדולים כדי לשמר אותה.

• הידעתם מהו העץ הצבעוני ביותר? זהו אקליפטוס האיים, המוכר גם בשם "אקליפטוס הקשת". שמו ניתן לו, כמובן, בשל צבעי הגזע המרהיבים שלו. פסים צבעוניים מכסים את הגזע שלו, ולאורך השנה משיל הגזע חלק מקליפותיו, וכך מתגלה בכל פעם צבע אחר.

• הידעתם איך הדגים נושמים? למרבית בעלי החיים יש ריאות אשר קולטות את החמצן שבאוויר ומעבירות אותו לתאי הגוף. אך לדגים, שחיים במים, אין ריאות, אלא זימים. הזימים קולטים את החמצן ישירות מהמים, מעבירים אותו אל גופו של הדג, ובמקביל משחררים את המים בחזרה אל הים.

• הידעתם מהן פטריות הבטון של אלבניה? כ-700 אלף בונקרים בעלי ראשים הנראים כפטריות פזורים באלבניה. הם נבנו בהוראתו של הרודן אנוור הוג'ה החל מ-1967 במשך כ-20 שנה, להגנה על המשטר. המאמצים, כך התברר, היו מיותרים, והוג'ה שלט ללא בעיות מיוחדות במשך 40 שנה. המדינה, לעומת זאת, הפסידה הון רב על בניית הבונקרים, הון שיכול היה להיות מושקע בבניית כבישים, מפעלים, בתי ספר וכולי.

• הידעתם איזה בעל חיים טורף אריות? ובכן... אין כזה. האריה נחשב ל"טורף על", כלומר אין בעל חיים אחר שמסכן אותו או שעלול לטרוף אותו, והסכנה היחידה האורבת לאריות מגיעה מבני האדם. האריה עצמו, לעומת זאת, טורף בעלי חיים רבים, גם כאלה שגדולים ממנו בהרבה.

• הידעתם מהי החיפושית הארוכה ביותר בעולם? זוהי חיפושית הרקולס, שהיא זן מיוחד של חיפושית הקרנף. אף שחיפושית הטיטאן גדולה יותר ממנה, הרי שחיפושית הרקולס נחשבת לארוכה ביותר מבין החיפושיות, ואורכה מגיע כמעט עד 20 ס"מ.

תגיות:עובדות שלא ידעתםעץ צבעוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה