חדשות בארץ

לקראת הכרעה: האם תושג פשרה בסוגיית התקציב?

בליכוד ובכחול לבן הכחישו את הדיווח ב"הארץ", לפיו מתגבשת הסכמה על פשרה בסוגיית התקציב. בכחול לבן ינסו לאשר היום בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיזור הכנסת

גנץ ונתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ונתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מתקרבים לרגעי ההכרעה: בליכוד ובכחול לבן הכחישו היום (שלישי) את הדיווחים על התקדמות במגעים לקראת פשרה בסוגיית התקציב, שתמנע את פיזור הכנסת והליכה לבחירות מוקדמות.

נחמיה שטרסלר טען הבוקר ב"הארץ" כי בין הצדדים מתגבש הסכם, לפיו הממשלה הנוכחית תמשיך בכהונתה עד מאי 2024; כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תוארך עד מאי 2022, ובמחצית השנייה של הקדנציה יכהן בתפקיד יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

עוד נטען, כי סוכם שתקציב 2020 יעבור בכנסת עד ה-23 בדצמבר, ועד סוף חודש מרץ יועבר תקציב דו-שנתי לשנים 2022-2021. במסגרת ההסכמות, שר האוצר ישראל כ"ץ יעביר את משרדו לנציג של כחול לבן.

בליכוד הגיבו בהכחשה קצרה: "הפרסום אינו נכון וחסר כל בסיס". בכחול לבן מסרו בתגובה: "אף לא מילה אחת של אמת – ושלא יעבדו עליכם". באשר להערכות, כי הסכם בין שתי המפלגות יכלול את העברת משרד המשפטים לידי הליכוד, אמרו: "הבהרה לחולמים: תיק המשפטים יישאר בידי כחול לבן ויהי מה".

שמונה ימים בלבד נותרו עד ה-23 בדצמבר, המועד האחרון בו ניתן להעביר את תקציב המדינה לשנת 2020. ללא העברת התקציב, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי ואזרחי ישראל ילכו לקלפיות כעבור 90 ימים. במקביל, בכחול לבן ינסו לאשר היום בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיזור הכנסת, שעברה בקריאה טרומית ואושרה בוועדת הכנסת. לפי ההצעה, הבחירות יתקיימו ב-16 במרץ. בליכוד הבהירו, כי יפעלו לדחות את החוק. יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, אמר לערוץ כנסת: "בלי טריקים ובלי שטיקים, נעשה כל מאמץ בשביל לדחות את ההצעה".

תגיות:הליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה