חדשות בריאות

מבצע החיסונים בקופות החולים יתחיל ביום רביעי הבא

בפגישה בין נציגי קופות החולים ומשרד הבריאות סוכם, כי חיסון האוכלוסייה נגד נגיף הקורונה יתחיל ביום רביעי הבא. הצוותים הרפואיים יחוסנו החל מיום ראשון, וראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לקבל את החיסון במוצאי שבת מול המצלמות

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

קופות החולים יחלו במבצע החיסון של האוכלוסייה נגד נגיף הקורונה ביום רביעי הבא, 23 בדצמבר. כך סוכם הערב (שני) בפגישה בין נציגי הקופות ובכירי משרד הבריאות. הצוותים הרפואיים יחוסנו כבר מיום ראשון, ובהמשך תינתן לכל אחד שירצה בכך האפשרות לקבל את החיסון. טרם הוחלט סופית האם תינתן עדיפות בתחילה לאוכלוסייה המבוגרת ולסובלים ממחלות רקע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיות האדם הראשון שיתחסן בישראל נגד קורונה. החיסון אמור להתבצע מול המצלמות, ומתוכנן להיערך במוצאי שבת. עם זאת, ייתכן שינוי במועד החיסון, שכן נתניהו נכנס היום לבידוד עד יום שישי לאחר שבא במגע עם חולה מאומת.

"בהתאם להנחיות אני נכנס לבידוד עד יום שישי הקרוב", כתב ראש הממשלה בטוויטר. "אני מרגיש מצוין. היום ואתמול עברתי שתי בדיקות קורונה שליליות. אני ממשיך לעבוד מסביב לשעון כדי להביא מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל ולחזק את הכלכלה שלנו. שימרו על ההנחיות ושימרו על הבריאות".

בחדשות 12 דווח, כי לישראל הגיעו עד כה 313 אלף חיסונים של חברת פייזר. עד סוף החודש צפויים להיות בארץ 3.8 מיליון מנות חיסון.

בתוך כך, מספר הנפטרים מסיבוכי נגיף הקורונה חצה היום את רף ה-3,000. על פי העדכון שנמסר הערב ממשרד הבריאות, מספר מקרי המוות עומד על 3,004. אתמול אובחנו 1,712 נדבקים חדשים בנגיף. כ-45 אלף בדיקות פוענחו, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה עלייה – ל-3.4%. מצבם של 375 חולים מוגדר קשה, ביניהם 100 מונשמים.

במצבו של חבר הכנסת דוד ביטן, שנדבק בקורונה ואושפז שלשום בבית החולים שיבא, חלה הבוקר החמרה, והוא חובר למכונת אקמו המחליפה את פעולת הלב והריאות. מבית החולים נמסר, כי ביטן חובר למכונה כשהוא במצב עירות מלאה, וזאת בהתאם להמלצת הצוות הרפואי: "הוא ממשיך לתקשר עם סביבתו. מצבו עדיין קשה אך יציב". משפחתו הודתה לצוות הרפואי, ולכל המכרים והחברים על דאגתם והתעניינותם: "אנחנו מבקשים לקוות ולהמשיך להתפלל לבריאותו של דוד".

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה