חדשות בארץ

גנץ פיטר את שר התקשורת יועז הנדל

מספר ימים לאחר שחברי סיעת דרך ארץ, יועז הנדל וצבי האוזר, הכריזו על הצטרפותם למפלגתו של גדעון סער, הודיע שר הביטחון בני גנץ להנדל על פיטוריו והצהיר על כוונתו להעביר את האוזר מתפקידו כיו"ר ועדת החוץ והביטחון

הנדל (צילום: פלאש 90)הנדל (צילום: פלאש 90)
אא

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע הערב (שני) לשר יועז הנדל על סיום תפקידו כשר התקשורת. בהודעה מלשכתו נמסר, כי הוא החל גם בהליך להעברתו של חבר הכנסת צבי האוזר מתפקידו כיו"ר ועדת החוץ והביטחון. 

הצעד של גנץ בא לאחר שהנדל והאוזר, חברי סיעת דרך ארץ, הודיעו בשבוע שעבר על הצטרפותם למפלגתו החדשה של גדעון סער. לדבריו, "האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש, ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן".

מוקדם יותר היום, הודיעו שני חברי דרך ארץ כי אם הכנסת לא תתפזר – בכוונתם להתפטר מתפקידיהם. "לא נתמוך בפשרות נוספות", מסרו. "אנו תומכים בפיזור הכנסת כדי לחזור לבוחר ולהחליף את נתניהו. אם הקואליציה תחליט על ארכה נוספת – נתפטר מתפקידינו".

ביום רביעי האחרון מסרו הנדל והאוזר הצהרה לתקשורת, בה הודיעו כי בבחירות הקרובות יצטרפו למפלגתו החדשה של סער, שהכריז על פרישתו מהליכוד. "צריך חלופה מימין לנתניהו", אמר הנדל. "גדעון הוא הבית המדויק לכל אנשי הימין הממלכתי כמונו, שמחפשים בית ראוי".

"מדינת ישראל נמצאת במשבר מנהיגותי מתמשך, שנתיים של כאוס פוליטי שמקורן אך ורק בהחלטה של נתניהו להעמיד את טובתו האישית לפני טובת המדינה", פתח הנדל את הצהרתו. "מגיעה לנו מנהיגות שתאחד אותנו, בניגוד למנהיגות המפצלת של נתניהו. להיות ימני זה לא להיות ביביסט ולקבוע עמדות על פי מה שטוב למנהיג. זה אידאולוגיה וערכים. הליכוד התבלבל בשנים האחרונות, גדעון לא".

האוזר, שדיבר לאחר מכן, תקף אף הוא את נתניהו: "יועז ואני ראינו לנגד עינינו חברה משוסעת ומתפרקת. פעלנו למנוע ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת, שהייתה מרסקת עוד יותר את הלכידות, והעדפנו במודע לתת סיכוי לממשלת אחדות. אבל נתניהו בחר להמשיך ולפלג את ישראל דווקא בשעת משבר קשה מנשוא. לצערנו, הממשלה הזו כשלה בתפקידה העיקרי".

"בנקודה בה אנחנו נמצאים כעת, ברור לחלוטין שחלופה לנתניהו תקום רק מימין", הצהיר האוזר. "יש רק אדם אחד שמתאים למשימה זו. מהיכרות אישית קרובה עם כל המועמדים לראשות ממשלה, אני יכול לקבוע בלב שלם שגדעון סער הוא האיש המתאים ביותר לראשות הממשלה. הוא האיש היחיד בשעה הקשה הזו שיכול לאחד סביבו את עם ישראל, ולהבטיח מנהיגות מנוסה וממלכתית שאנחנו כה זקוקים לה".

תגיות:חדשותיועז הנדל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה