חדשות יהדות

תושב רמת אביב התלונן על החב"דניקים - אך לא ציפה לתגובתו של אמנון לוי

תושב רמת אביב התלונן על חסידי חב"ד ש"מסיתים" את הילדים להניח תפילין בתוכניתו של אמנון לוי. אמנון לוי בתגובה: "אתה כנראה לא מבין מה חב"דניקים עושים. בסך הכול הניחו תפילין לילדים, מה קרה? אם היו משכנעים את הילד שלי להניח תפילין, לא הייתי רואה בזה שום דבר רע"

אא

אבי גורפינקל, אב חילוני שמתגורר ברמת אביב, התראיין לתוכניתו של אמנון לוי 'שש' בחדשות 13, והתלונן על בית חב"ד בשכונה, שלדבריו 'אורב לנערים שגרים בשכונה, ומשדל אותם להניח תפילין'. 

"הבעיה היא שכאן בשכונת רמת אביב יש בית חב"ד, והפעילים של בית חב"ד, ממש מדי שבוע, פונים לילדים שלנו, הקטינים, בהצעות להניח תפילין, מתוך כוונה ברורה להחזיר אותם בתשובה. וזה דבר שלא מקובל עלינו ההורים", הוא אומר. "אנחנו חוששים שבסוף של תהליך חזרה בתשובה - הילדים שלנו לא יוכלו לנסוע אלינו בשבת, לא יוכלו לאכול..."

בנקודה זו מפתיע אמנון לוי בכך שהוא קוטע את המרואיין ואומר לו: "או-אהה, לקחת את זה כל כך רחוק, כל כך רחוק. מי שמניח תפילין אצל חב"דניקים, זה לא חזרה בתשובה. אתה יודע, חסידי חב"ד רוצים שכולם יניחו תפילין כחלק מתהליך הגאולה. ככה הם רואים את זה, זה לא בהכרח ניסיון להחזיר בתשובה".

בתגובה לדבריו, גורפינקל מספר כי הוא מכיר באופן אישי אדם כזה, שלדבריו 'גדל איתו'. "הוריי תמיד אמרו לי לעשות שיעורי בית כמותו, וללמוד כמותו, והוא היה אמור לשמש לי דוגמה אישית, אבל בגיל 18 הוא הוחזר בתשובה, ומאז ניתק את הקשר עם הוריו".

ואמנון לוי - מתעקש. 

"אני לא חושב שזה בשיטה שלהם, כי זו לא השיטה של החב"דניקים, ניתוק קשר מההורים. ובעיקרון, שמע: אם מישהו היה משכנע את הילד שלי לבוא ולהניח תפילין, לא הייתי רואה בזה שום דבר רע! להיפך, שילמד, מה אכפת לי?! שייחשף למשהו שאני לא אוכל לתת לו, ושיעשה את זה אם הוא רוצה. איזשהי פתיחות קצת, מה קרה? אז הוא הניח תפילין, מה קרה? באמת, אני לא מצליח להבין את הבהלה". 

גורפינקל: "לא אכפת לי מה יהיו האמונות של הילדים שלי, אבל חשוב לי שלא ייפער בינינו קרע, ברמה שהם לא יוכלו לבוא לבקר אותי בשבת".

ושוב אמנון לוי קוטע את גורפינקל באומרו: "שמע אבי, אתה לוקח את זה נורא, נורא, נורא רחוק. זה לא יקרה ב-99.999 אחוז מהמקרים. זה רק הנחת תפילין".

"אבל ברגע שהסכמנו שזה יקרה באחוז אחד", אומר גורפינקל, "יש פה כמה מאות הורים כאלה, וזו סטטיסטיקה פשוטה שלכמה מההורים זה יקרה. וזה בדיוק התסריט שאנחנו מבקשים למנוע".

"כן, אבל אתה יודע, יש משמעות גם לצד השני", אומר לוי, ותוך כדי דיבור ניכר עליו שהדבר נוגע בו. "אם אתה אוסר את זה - אתה אוסר את חופש הביטוי וחופש ההתקהלות של חסידי חב"ד, וחופש הדת שלהם. הם עושים את זה במרחב הציבורי, הוא לא חודר אליך הביתה. הוא עושה את זה בגינה הציבורית, במקום פתוח, למה לא בעצם? למה לאסור את זה? צריך משהו שיהיה כבד משקל כדי לאסור עליו".

צפו כאן בראיון המלא:

 

תגיות:תלונהחב"דתל אביבאמנון לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה