חדשות בריאות

חולה הקורונה הקשה ביותר שוחרר מבית החולים: "לרגע לא הפסקתי להאמין"

הרופאים ציינו שמצבו של דוד קשה מאוד ואין הרבה סיכויים שיתאושש. "אני לא הפסקתי להאמין, כל הזמן הייתי אופטימית. גם ברגעים הקשים ביותר", אומרת אשתו בהתרגשות

  • כ"ח כסלו התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דוד וודיאנסקי, בן 52 ממעלות-תרשיחא, הוגדר כחולה הקורונה הקשה ביותר שהגיע למרכז הרפואי לגליל בנהריה. הוא היה מורדם ומונשם במשך חודשיים וחצי, כאשר מצבו מוגדר קשה.

בנר ראשון של חנוכה זכה וודיאנסקי לנס האישי שלו: הוא פקח את עיניו וחזר לדבר. המשפחט הראשון שאמר לאשתו, אלין, היה: "אני רוצה לחזור הביתה".

עוד באותו היום הוא הועבר לבקשתו למרפסת היחידה לטיפול נמרץ ע"י הצוות המטפל, שם לראשונה מזה שלושה חודשים ראה את אור השמש ונשם את האוויר שבחוץ. כאמור, הוא שוחרר מבית החולים להמשך שיקום ממושך בבית לווינשטיין.

וודיאנסקי, אב לשנים בני 12 ו-17, אדם בריא בדרך כלל וללא מחלות רקע, התעורר בוקר אחד, בסוף אוגוסט, עם מצוקה נשימתית קשה וחום גבוה. אשתו, אלין, הזמינה אמבולנס, ובדרך הוא איבד את הכרתו. עד מהרה התברר, כי דוד חלה בקורונה והוא הועבר, לאחר שהתקבלו תוצאות הבדיקה, כשהוא מונשם ומורדם, למחלקת כתר מונשמים.

כעבור שלושה שבועות, לאחר שהחלים ממחלת הקורונה, הועבר דוד, כשהוא עדיין מונשם ובמצב קשה, ליחידה לטיפול נמרץ, שם נגמל כעבור שבועות ספורים ממכונת ההנשמה.

אלין מספרת כי "רק לפני חודש וחצי אמרו לי הרופאים שהמצב שלו קשה מאוד ואין הרבה סיכוי שיתאושש, אבל אני לא הפסקתי להאמין. כל הזמן הייתי אופטימית, גם ברגעים הקשים ביותר. אני מבקשת להודות לצוותים המסורים והמדהימים שעשו עבודת קודש".

אלין, חולה אונקולוגית שבעצמה נמצאת בסיכון גבוה, ביקרה את דוד פעם אחת כשהיה מאושפז במחלקת הקורונה, אז התמגנה מכף רגל ועד ראש. לאחר שהועבר לטיפול נמרץ, התאפשר לה לבקר אותו מדי יום.

דוד מספר כי "אני עובד כטכנאי מחשבים, וכנראה נדבקתי בקורונה מאחד הלקוחות, בעת שביקרתי בביתו. הכל קרה לי בבת אחת, פתאום הרגשתי שאני לא נושם, ומאז אני לא זוכר כלום. לא היו סימנים מקדימים. אני מקווה לחזור כמה שיותר מהר לחיים רגילים כמו פעם".

דוד ביקש להודות לצוותים ביחידה לטיפול נמרץ ואמר: “זה כמו מלון 5 כוכבים".

מנהל היחידה, ד”ר ניקולא מחול: “דוד התאושש בצורה מופלאה. בוקר אחד בשבוע שעבר, כשהגעתי ליחידה, הוא אמר לי: ‘בוקר טוב ד”ר’. כולנו היינו בהלם, עמדנו פעורי פה. היה לו צינור שמחובר לקנה הנשימה ולא האמנו שיצליח לדבר. מצד אחד, אפשר להגיד שזה נס חנוכה, אבל מצד שני, לכולנו ברור שזה הרבה בזכות עבודה נפלאה של צוות רב-מקצועי, הכולל בין השאר רופאים, אחים, פיזיותרפיסטים, עובדים סוציאלים ומרפאים בעיסוק. מצבו של דוד מוגדר קל ויציב, והוא יועבר לשיקום בבית לווינשטיין".

 הרב זמיר כהן - חיזוק אל מול הקורונה

תגיות:קורונההחלמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה