חדשות בארץ

דיווחים ערביים: התקדמות במגעים לעסקת חילופי שבויים עם חמאס

ברקע משבר הקורונה המחריף ברצועת עזה, דווח בתקשורת הערבית על התקדמות במגעים לעסקת חילופי שבויים, במסגרתה יוחזרו האזרחים וגופות חללי צה"ל הנמצאים בידי ארגון חמאס. שמחה ולאה גולדין: "מקווים שהרמטכ"ל כוכבי שמר שני חיסונים להדר ואורון בתיעדוף החיסונים לחיילינו לפני שיעביר חיסונים לחמאס"

הדר גולדין ואורון שאול הי"דהדר גולדין ואורון שאול הי"ד
אא

שמחה ולאה גולדין, הוריו של סרן הדר גולדין הי"ד שנפל במהלך מבצע צוק איתן וגופתו מוחזקת בידי חמאס, התייחסו הבוקר (ראשון) לדיווחים בתקשורת הערבית לפיהם בשבועות האחרונים הושגה התקדמות במשא ומתן לעסקת חילופין, במסגרתה יוחזרו השבויים והנעדרים לישראל בתמורה לסיוע ישראלי לעזה במשבר הקורונה.

"ברכות לעסקה ההומניטרית לעזה במאבק הקורונה, שבתחילתה יוחזרו הדר ואורון הביתה", כתבו השניים בטוויטר. "מקווים שהרמטכ"ל כוכבי שמר שני חיסונים להדר ואורון בתיעדוף החיסונים לחיילינו לפני שיעביר חיסונים לחמאס".

כזכור, חמאס מחזיק בגופותיהם של גולדין ושל סמל ראשון אורון שאול הי"ד, שנפל אף הוא במבצע צוק איתן, וכן מחזיק באזרחים הישראלים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. על פי הדיווח ב"הארץ", הזינוק בתחלואת הקורונה ברצועה הביא לריכוך מסוים בעמדתו של ארגון הטרור, המתקשה להתמודד עם המשבר הבריאותי.

משלחת מצרית הגיעה בימים האחרונים לעזה, בניסיון לקדם השגת עסקה. היא העבירה לחמאס את פרטי ההצעה הישראלית, הכוללת מתן סיוע הומניטרי משודרג בתמורה להתקדמות מהותית בסוגיית השבויים והנעדרים והסכמה על הפסקת אש לטווח ארוך. הארגון העזתי דורש, בין היתר, לקבוע את רשימת המחבלים שישוחררו במסגרת העסקה. מקורות בישראל הבהירו, עם זאת, כי לא ישוחררו מחבלים עם דם על הידיים.

תגיות:חמאסהשבויים והנעדריםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה