חדשות בריאות

אור ירוק: הוועדה המקצועית של ה-FDA אישרה את החיסון של פייזר

בתום דיון ממושך, המליצו חברי הוועדה המקצועית של מנהל המזון והתרופות האמריקני להעניק אישור חירום לחיסון נגד קורונה של חברת פייזר. האישור הסופי של ה-FDA יינתן בימים הקרובים. שר הבריאות יולי אדלשטיין: "בשורה ענקית גם לאזרחי ישראל"

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ועדת המומחים של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) המליצה הלילה (בין חמישי לשישי) על מתן אישור חירום לחיסון נגד קורונה של חברת פייזר. בתום דיון ממושך, הצביעו 17 חברים בוועדה בעד האישור, ארבעה התנגדו ואחד נמנע. בכך נסללה הדרך לאישור סופי של החיסון על ידי ה-FDA. האישור צפוי להינתן בימים הקרובים, וייתכן שכבר היום.

כזכור, לקראת הדיון המכריע פרסם ה-FDA ביום שלישי מסמכי רקע, שכללו את הממצאים מהניסוי הקליני שערכה פייזר בחיסון. מהנתונים עלה, כי החיסון עומד בתקנות של המנהל האמריקני לקבלת אישור החירום, שכן לא התגלו בו בעיות בטיחותיות, וכי הוא גילה יעילות של 94% בקרב בני 55 ומעלה.

עוד עלה מהנתונים, כי מבין כ-43 אלף משתתפי הניסוי אירעו שישה מקרי תמותה, ארבעה מתוכם מקבוצת הנסיינים שקיבלו פלצבו (תרופת דמה) ושניים מבין מקבלי החיסון הפעיל. להערכת ה-FDA, שני מקרי מוות אלו אינם קשורים למתן החיסון, שכן המתים סבלו ממחלות רקע – אחד מהם מת מטרשת עורקים והשני מדום לב.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב הבוקר על אישור החיסון: "אני שמח שהחיסון של פייזר עבר שלב קריטי באישור FDA. זו בשורה ענקית גם לאזרחי ישראל. הנחיתי את אנשי משרדי לבדוק את האישור ולהגיש את המלצותיהם בימים הקרובים. בינתיים משרד הבריאות ממשיך בהתקדמות ובהיערכות למבצע חיסונים רב היקף שיתחיל כבר במהלך החודש".

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה