חדשות בארץ

הרמטכ"ל: צה"ל תקף השנה כ-500 מטרות בשש זירות

בתדרוך לכתבים, סיכם הרמטכ"ל אביב כוכבי את פעילות צה"ל בשנת 2020 והצהיר: "ההתבססות האיראנית בסוריה במגמת האטה ברורה, אך יש לנו עוד כברת דרך להשלמת היעדים"

כוכבי (צילום: דובר צה"ל)כוכבי (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, סיכם היום (חמישי) את פעילות צה"ל בשנת 2020. "תקפנו השנה כ-500 מטרות בכל הזירות, ובנוסף ביצענו מבצעים רבים בממד החשאי", אמר בתדרוך לכתבים.

"המזרח התיכון הוא האזור המשוסע, המפולג והאלים ביותר בעולם", הוסיף כוכבי. "אנו פועלים בשש זירות באופן אינטנסיבי. יש זירות עם פעילות באופן יום-יומי, ויש כאלה עם פעילות שבועית או חודשית. אנחנו מסכמים שנה שבה עמדנו בהצלחה במשימה הראשונה של צה"ל – לספק הגנה וביטחון. מנענו את כל ניסיונות החדירה למדינת ישראל, וראינו ירידה בהיקף הנפגעים ובירי תלול מסלול לעבר ישראל".

בנוגע לחזית הצפונית, הצהיר הרמטכ"ל כי "ההתבססות האיראנית בסוריה נמצאת במגמת האטה ברורה כפועל יוצא של פעילות צה"ל, אך יש לנו עוד כברת דרך להשלמת היעדים בזירה". במסגרת מגמה זו, הצטמצם משמעותית ההיקף של הפעילים האיראניים בסוריה ופעילי המליציות. בסיסים, מפקדות ומחנות איראניים פונו מאזור דמשק, וצירי העברות אמצעי הלחימה מאיראן לסוריה דוללו בחודשים האחרונים באופן ניכר.

כוכבי הדגיש, כי מרחב הלחימה המשמעותי שעבר השנה שינוי הינו ממד הסייבר. לדבריו, במרחב זה בוצעו "מבצעים התקפיים רבים".

בשנה החולפת נהרגו שני ישראלים בפיגועי טרור – לוחם גולני, סמל ראשון עמית בן יגאל הי"ד, והרב שי אוחיון הי"ד. על פי נתוני צה"ל, בשנים 2019-2018 נהרגו 25 ישראלים, תשעה מקרב כוחות הביטחון ו-16 אזרחים.

תגיות:איראןצה"לאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה