דברי תורה

אם ה’ אוהב אותי - למה הוא לא מחזיר פידבק?! טור שאסור להחמיץ

לקדוש ברוך הוא יש ספר, ושם הוא כותב את כל ההתגברויות שלך. שם כתובות כל הפעמים שכמעט קנית סמארטפון, וברגע האחרון לא. כתוב שם כמה פעמים כמעט נכנסת למקום שיש בו רשת בלי חסימה, וברגע האחרון לא... אבל! יש משהו אחד שלא כתוב, ולעתיד לבא חז"ל יגידו: אילו ידע קובי שהקב"ה מכתיב עליו את כל ההתגברויות שלו - הוא היה עושה את זה בתופים ובמחולות. טור ששווה קריאה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המדרש אומר: "אילו היה יודע ראובן שהקב''ה כותב עליו: 'וישמע ראובן ויצלהו מידם'', בכתפו היה מוליכו לאביו. ואילו היה יודע אהרן שהקב''ה כותב עליו 'וראך ושמח בלבו' בתופים ובמחולות היה יוצא לקראתו. ואילו היה בועז יודע שהקב''ה כותב עליו: 'ותאכל ותשבע ותֹתר' עגלים פטומים היה מאכילה".

כתוב כאן שאילו ראובן היה יודע שזה הולך להיות כתוב בתורה - אז הוא היה עושה את זה הרבה יותר במסירות. נו, אז חבל. למה הקב"ה באמת לא גילה לו הקב"ה היה מגלה לראובן שכדאי לך, זה הולך להיות כתוב בתורה, ואז ראובן באמת היה מרכיב את יוסף על כתפיו...

והתשובה ברורה: אם ראובן היה יודע שזה הולך להיות כתוב בתורה לא היה כתוב בתורה כלום! רק בגלל שראובן לא ידע, רק בגלל שהיה פה מעשה נאצל מצידו של ראובן שאף אחד לא אמור לדעת מה הוא עושה, ובכל זאת הוא עשה את זה בשקט ממקום הכי טהור והכי פנימי רק בזכות זה הקב"ה כתב את זה בתורה. אבל אם ראובן היה יודע כמה זה שווה, אז לא היה שום בחירה ולא היה פה שום גדלות מצידו, וממילא לא היה כתוב כלום, היה כתוב 'וישמע הקב"ה ויצילהו מידם' (ע"י שליחו ראובן שקיבל משכורתו במקום).

המסר הזה נכון ביחס לכל אחד ואחד מאיתנו. "וכל מעשיך בספר נכתבים". כל התגברות וכל עמידה בניסיון איפה שאף אחד לא רואה ואף אחד לא יודע... כן, פה אף אחד לא יודע, אבל שם בשמים הקב"ה יושב וכותב את כל מעשיך בספר, ואם היית יודע שהקב"ה כותב עליך שהיום שמרת על העיניים היית רוקד משמחה, אם היית יודע שהקב"ה כותב עליך ששתקת בבית ולא ענית מה שרצית (כי הבנת שכעת ה' רוצה שתשתוק), אם היית יודע את זה היית מאושר ושמח.

נו, אז למה אתה לא כ"כ מאושר? כי... כי נכון, ה' כותב עלי. אני מאמין שכל המעשים טובים שלי נכתבים, אבל למה ה' לא מראה? למה ה' לא משחרר מידע? למה ה' לא שולח איזה פידבק, איזה חיוך משמים? למה הוא לא מראה לי כמה המעשים שלי נחשבים?

מה התשובה? אם ראובן היה באמת רואה באופן מוחשי שהולך להיות כתוב בתורה "וישמע ראובן ויצילהו מידם", אז זה לא היה כתוב! כי זה היה כ"כ שווה וכ"כ רווחי, שאם ראובן היה עושה את זה הוא היה בסה"כ איש עסקים ממולח, זה בכלל לא היה נזקף לזכותו.

רק בגלל שהוא לא היה יודע והוא עשה את זה נטו כי זה רצון ה' - לכן זה היה הוא! ולכן הקב"ה מכתיב עליו בתורה: "וישמע ראובן ויצילהו מידם". זה היה ראובן, לגמרי הוא.

בשביל שזה יהיה אתה, בשביל שזה ייזקף לזכותך - צריך שתהיה פה השקעה ונכונות מצידך! והרי אנחנו מבינים את זה טוב מאוד ביחס לביזנס... אנחנו מבינים שמי הוא זה שגורף את המיליונים? מי שנתן אמון במניה כשהיא היתה בשפל הכי גדול שלה. ככה זה!

 

תאמין למה שחז"ל לוחשים באוזניך

כאן כתובה התשובה אליך, בחור יקר, שאתה יורק דם ושוחק שפתיים ועומד בניסיונות קשים ולא פשוטים בכלל, וברגעים קשים אתה שוב ושוב שואל את השאלה הכואבת: אם הקב"ה באמת מעריך את ההתגברות שלי ואת האמונה הנאמנה שלי אליו ואת העמידה בניסיונות שלי - אז איפה הוא יתברך? למה הוא לא מחזיר פידבק? למה הוא לא שולח לי מידי פעם מכתב עם הקדשה?

ומה התשובה? דבר ראשון: את הכאב אי אפשר לבטל במחי יד... אבל תדע לך דבר אחד: ש"זה ספר תולדות אדם", וכל מה שאתה עושה למענו יתברך נכתב בספר תולדות אדם שלך לנצח נצחים, ושם כתובות כל הפעמים שכמעט קנית סמארטפון, וברגע האחרון לא. כתוב שם כמה פעמים כמעט נכנסת לאותו מקום שיש בו רשת בלי חסימה, וברגע האחרון לא... אבל! יש משהו אחד שלא כתוב, ולעתיד לבא חז"ל יגידו: אילו ידע קובי שהקב"ה מכתיב עליו את כל ההתגברויות שלו - הוא היה עושה את זה בתופים ובמחולות.

ואז אחד מהצאצאים שלך יעמוד וישאל: "רגע, אז למה הקב"ה באמת לא גילה לו שזה הולך להיות כתוב?", והתשובה תהיה: שאם הוא היה יודע כמה זה חשוב אצל הקב"ה, וזה נכתב בספר זכרון לפניו - זה לא היה חכמה וזה לא היה שווה כלום.

אז הקב"ה לא גילה לך, גזירה היא מלפניו שהוא לא מגלה, אבל זכותך המלאה לגלות את זה בכוחות עצמך. אני רוצה שתבין: בהלכות שבת כתוב שנכרי שעשה מלאכה לישראל בשבת - אסור ליהנות מזה... אבל אם סגרת איתו מראש על מחיר, אז זה נקרא ש"בדנפשיה קעביד" - הגוי עובד בשביל הכסף של עצמו, וזה לא נקרא שהוא עובד בשביל ישראל, ולכן מותר.

על אותו משקל כאן: אם הקב"ה יסגור איתך כבר עכשיו את התשלום, והוא כבר עכשיו יראה לך וישכנע אותך שזה כדאי, אז אין בעיה. מכאן ואילך אתה תעשה את זה בתופים ובמחולות, אבל זה כבר "בדנפשיה קעביד", זה כבר לא ייקרא שאתה עושה את זה למענו יתברך!

תנצל את הימים האחרונים שלפני הגאולה, שיש לנו את האפשרות עדיין להפגין לפניו נאמנות ולעשות רצונו יתברך גם כשהוא עדיין לא סגר איתנו על מחיר. יש לנו הזדמנויות אחרונות לעשות את זה נטו למענו יתברך! לתת לו כתר מלוכה, ולהמליך אותו בזה שאנחנו נאמנים לרצונו, ותאמין לחז"ל שלוחשים לאזנך: "נאמן הוא בעל מלאכתך שישלם לך שכר פעולתך".

מפעים - זוהי תשובתו של הרב זמיר כהן לשאלה: "למה לי להיות דתי?!". צפו:

 

תגיות:בורא עולםדברי תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה