חדשות בארץ

מנכ"לית ועדת הבחירות: האתגר עצום, זקוקים ל-90 ימים

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, ‏הבהירה כי הוועדה זקוקה ל-90 הימים המוקצים לה בחוק כדי להיערך לבחירות. בדיון בוועדה לביקורת המדינה, אמרה עדס כי ניתן להסתפק ביום בחירות אחד אולם יש לדאוג להפחתת העומסים בקלפיות

קלפי, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קלפי, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, השתתפה הבוקר (שלישי) בדיון של הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, שעסק בהיערכות לבחירות בתקופת הקורונה. עדס הבהירה, כי ועדת הבחירות זקוקה ל-90 הימים המוקצים לה בחוק כדי להיערך לבחירות.

"בחירות זה מגה-פרויקט, זה המבצע האזרחי הגדול ביותר במדינה", הצהירה עדס. "90 ימים נקבעו כשחוקק החוק בשנת 1969. מספר הקלפיות גדל מאז פי חמישה, ונשארנו עם 90 ימים. בחירות בצל קורונה מעמידות אותנו באתגר עצום ומיוחד. נעמוד בו ב-90 ימים – לא יותר וגם לא פחות".

עדס ציינה, כי בוועדת הבחירות נבחנים פתרונות שונים במטרה לאפשר לחולי קורונה ולמבודדים לממש את זכותם להצביע: "אחד מהם הוא לעשות מתחמי 'הצבע וסע', כמו מתחמי הבדיקות, הכל בכפוף לעמדת משרד הבריאות. אנחנו מפתחים עמדת הצבעה שתבוא אל הרכב, וניתן יהיה להצביע. כמובן שנעשה הפרדה בין קלפיות של חולים לקלפיות של מבודדים, וכמובן שהם לא יהיו בקרבת מקום של קלפיות רגילות". עוד הציעה כי יוצבו כ-500 קלפיות בבתי אבות, במטרה לשמור על האוכלוסיה המבוגרת שבסיכון.

"אנחנו מנסים להיפגש עם נציגי משרד הבריאות מזה שלושה חודשים. לצערי, נקבעו אין סוף פגישות, אבל הן מבוטלות. חבל שלא מוצאים את הזמן", אמרה מנכ"לית ועדת הבחירות.

בהתייחסה לסוגיה, האם בצל הקורונה יהיה צורך לקיים יותר מיום בחירות אחד, אמרה עדס כי לדעת הוועדה ניתן יהיה להסתפק ביום אחד, אולם הוסיפה כי "צריך לדלל את העומסים בקלפיות". באשר לאפשרות של שימוש באמצעי הצבעה נוספים, כמו הצבעה בדואר או באמצעות ייפוי כוח, אמרה עדס כי זו "סוגיה לפוליטיקאים", אבל הדגישה כי "אם אנחנו בפתחה של מערכת בחירות, זה לא הזמן למהפכות".

תגיות:ועדת הבחירות המרכזיתאורלי עדסהוועדה לביקורת המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה