חדשות בעולם

"תודה למוסד": שלט עם דגל ישראל נתלה על גשר בטהראן

ברקע חיסולו של אבי תוכנית הגרעין הצבאית של איראן, מוחסן פח'ריזאדה, תלו אלמונים דגל ישראל על גשר בבירה האיראנית ומתחתיו שלט עם הכיתוב "תודה למוסד"

"תודה למוסד" (צילום: מתוך הטוויטר)"תודה למוסד" (צילום: מתוך הטוויטר)
אא

כשבוע וחצי לאחר חיסולו של מדען הגרעין האיראני, מוחסן פח'ריזאדה, הופץ הלילה (בין שני לשלישי) ברשתות החברתיות סרטון, בו נראה דגל ישראל תלוי על גשר בעיר טהראן, ומתחתיו שלט עם כיתוב באנגלית "תודה למוסד".

ככל הנראה, מקורו של הסרטון בגורמי אופוזיציה למשטר האייתוללות האיראני. הדגל והשלט נתלו על ידי אלמונים בשכונת פארס בבירת איראן, והסרטון שהציג אותם זכה לשיתופים רבים. אחד הגולשים ניצל את ההזדמנות כדי ללעוג למשטר, כשכתב: "מספרים שגם הפעולה הזאת התבצעה באמצעות לוויין" – התייחסות לאחת מהגרסאות הרבות שפורסמו בתקשורת האיראנית לחיסול, לפיה כלי הנשק בהם נורה פח'ריזאדה נשלטו באמצעות לוויין.

פח'ריזאדה, הנחשב לאבי תוכנית הגרעין הצבאית של איראן, חוסל בעת שעשה את דרכו עם שומרי ראשו במכונית בעיר אבסארד, ממזרח לטהראן. בכירי המשטר באיראן הפנו את האצבע המאשימה בחיסול לעבר ישראל, ואיימו בתגובה. בדיווחים ראשוניים מהזירה נמסר, כי חוליית מתנקשים חיסלה את המדען בירי מטווח קרוב. בניגוד לדיווחים אלו, טענה סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" כי החיסול בוצע באמצעות מכונת ירייה אוטומטית שהוצבה על גבי מכונית מדגם ניסאן, במרחק של כ-150 מטרים, והופעלה בשלט רחוק. עוד נטען, כי פעולת החיסול נמשכה כשלוש דקות בלבד, בסיומה פוצצה המכונית מרחוק.

תגיות:איראןהמוסדמוחסן פח'ריזאדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה