חדשות בריאות

"יום הניצחון": בריטניה החלה במבצע החיסונים נגד קורונה

מבצע החיסונים הראשון במערב יצא לדרך בבריטניה. הראשונה להתחסן הייתה מרגרט קינן, שתחגוג בשבוע הבא יום הולדת 91. בשלב הראשון יחוסנו בני 80 ומעלה, וכן הצוותים בבתי חולים ובבתי אבות

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

בבריטניה יצא הבוקר (שלישי) לדרך המבצע ההמוני לחיסון האזרחים נגד נגיף הקורונה. מרגרט קינן בת ה-90 הייתה הראשונה לקבל את החיסון, שפותח על ידי חברת פייזר. בריטניה, שבשבוע שעבר הייתה המדינה הראשונה במערב לאשר חיסון נגד קורונה, הפכה היום למדינה המערבית הראשונה המחסנת את אוכלוסייתה נגד הנגיף הקטלני שלא במסגרת ניסוי קליני.

קינן, שתחגוג בשבוע הבא יום הולדת 91, קיבלה את החיסון בבית חולים בקובנטרי: "זו מתנת יום ההולדת הטובה ביותר שיכולתי לבקש, מפני שכעת אוכל סוף סוף לבלות עם בני משפחתי וחבריי, לאחר שרוב השנה הייתי לבד", אמרה.

בריטניה הזמינה מפייזר 40 מיליון מנות של החיסון, שיספיקו לחיסון 20 מיליון תושבים – כשליש מהאוכלוסייה. 7 מיליון חיסונים הוזמנו גם מחברת מודרנה, שצפויה לקבל בתוך מספר שבועות אישור לשימוש חירום בחיסון ברחבי הממלכה המאוחדת. מספר חוזים נוספים נחתמו עם חברות, שהחיסונים שלהן טרם אושרו. 

השלב הראשון של מבצע החיסון הבריטי יכלול 800 אלף זריקות, שיינתנו לאנשים בגילאי 80 ומעלה, וכן לצוותים העובדים בבתי חולים ובבתי אבות. החיסונים יינתנו ב-50 מרכזים שייפתחו בבתי חולים באנגליה, ובעשרות נוספים בווילס ובסקוטלנד.

בבריטניה, שספגה עד כה למעלה מ-61 אלף קורבנות – המדינה עם מספרי התמותה הגבוהים ביותר באירופה – תולים תקוות רבות במבצע החיסון. שר הבריאות מאט הנקוק הכתיר את יום תחילת החיסונים כ-V-Day, יום הניצחון, עם רמיזה ברורה ל-D-Day – ה-6 ביוני 1944, היום בו החלה הפלישה לנורמנדי שפתחה את השלב המכריע בדרך לניצחון על גרמניה הנאצית.

מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) צפוי לדון ביום חמישי בבקשתה של פייזר לאשר שימוש חירום בחיסון. בקשה דומה שהוגשה על ידי מודרנה תעלה לדיון בשבוע הבא. פייזר מסרה בחודש שעבר, כי בניסוי שערכה בחיסון שפיתחה הוא נמצא יעיל ב-95%. על פי הדיווח של מודרנה, החיסון שלה גילה יעילות של 94.1%.

בסוף השבוע האחרון הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין כי נחתם הסכם חדש עם מודרנה, במסגרתו תשולש כמות החיסונים נגד קורונה שהחברה האמריקנית תספק לישראל בשנת 2021 – מכמות של שני מיליון חיסונים לכמות של שישה מיליון חיסונים, שיספיקו לשלושה מיליון אזרחים. לישראל גם הסכם חתום עם פייזר לאספקת 8 מיליון מנות חיסון. אמש דווח, כי משלוח חיסונים ראשון מפייזר צפוי להגיע לארץ ביום חמישי.

תגיות:חיסוןבריטניהנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה