חדשות בארץ

בקרוב: טסט פעם בשנתיים – לרכבים בני שלוש עד עשר שנים

על פי היוזמה החדשה, בדומה לנהוג במדינות רבות באירופה, משרד התחבורה יחייב רכבים בני שלוש עד עשר שנים לעבור מבחן רישוי שנתי אחת לשנתיים בלבד. שרת התחבורה מירי רגב: "המהלך יחסוך לציבור זמן המתנה במכון, כסף וביורוקרטיה מיותרת"

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

במשרד התחבורה מקדמים תקנה חדשה, לפיה כלי רכב פרטיים יחויבו בביצוע המבחן השנתי (טסט) אחת לשנתיים בלבד, במקום פעם בשנה. התקנה תחול על רכבים בני שלוש עד עשר שנים.

על פי התקנות הנוכחיות, רכב פרטי חדש פטור כיום מביצוע מבחן רישוי שנתי בשלוש השנים הראשונות לרכישתו, ולאחר מכן מחויב לעבור טסט במכון רישוי בכל שנה. לרכבי ליסינג חדשים, הפטור מטסט הוא של שנתיים בלבד.

על פי היוזמה החדשה, אותה מובילה שרת התחבורה מירי רגב, מינהל התנועה במשרד התחבורה יעדכן את התקנות בהתאם למקובל במדינות רבות באירופה, בהן כלי רכב חדשים מחויבים במבחן שנתי לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן מדי שנתיים. רק במלאת עשר שנים לעליית הרכב על הכביש, נדרשים בעליו לבצע מבחן רישוי לרכב מדי שנה.

במשרד התחבורה ציינו, כי הודות להתפתחות הטכנולוגית, מרבית כלי הרכב החדשים מצוידים כיום במערכות אקטיביות ופסיביות, המשפרות את רמת בטיחות הרכב באופן משמעותי, וכן במחוונים חכמים המתריעים בפני הנהג על תקלות ומיידעים אותו על הצורך להגיע מיידית למוסך.

בנוסף, בדגמים מתקדמים מחשב הרכב מסוגל ליצור קשר ישיר עם מחשב היצרן ולעיתים אף לפתור את הבעיה בעצמו. כל אלה הופכים את חובת מבחן הרישוי השנתי למיושנת ומיותרת כאשר מדובר ברכב חדש. על פי בדיקות שביצע משרד התחבורה, היקף הליקויים הצפויים בכלי רכב פרטיים נמוך ביותר במהלך עשר השנים הראשונות לעלייתם לכביש.

עם אישור התקנה, כלי רכב פרטיים עד 3.5 טון שנרשמו בשנת 2018 ואילך, יידרשו לבצע מבחן רישוי ראשון לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן בכל שנתיים. כאמור, החל מעשר שנים לעלייתם על הכביש, יידרש מבחן פעם בשנה.

"כלי רכב חדשים מצוידים במערכות בטיחות מתקדמות ומטופלים היטב במסגרת תקופת אחריות היצרן", נמסר מטעמה של רגב. "מדי שנה מאות אלפי כלי רכב חדשים ומתקדמים עוברים את הטסט לרכב בהצלחה, אך ללא צורך אמיתי. העומס על מכוני הרישוי פוגע בבעלי רכב ישן יותר, אשר נדרשים לבזבז זמן יקר לביצוע הטסט. המהלך יחסוך לציבור זמן המתנה במכון, כסף וביורוקרטיה מיותרת".

תגיות:טסטמשרד התחבורהמירי רגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה