חדשות יהדות

מיוחד לישראלים המטיילים בדובאי: בית חב"ד חדש ייפתח במדינה

תנועת חב"ד העולמית, בשיתוף רב איחוד האמירויות הרב לוי דוכמן, יפתחו בימים הקרובים בית חב"ד לישראלים שיפעל בדובאי

  • כ"ב כסלו התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בימים הקרובים ייפתח בדובאי בית חב"ד לישראלים. הבית ייפתח על ידי תנועת חב"ד העולמית, בשיתוף רב איחוד האמירויות, הרב לוי דוכמן.

בשש השנים האחרונות מתגורר הרב לוי דוכמן בדובאי, ומפעיל שם בית כנסת פעיל עם 3 מנייני תפילות ביום, שיעורי תורה, תלמוד תורה וסיוע לקהילה. לאחרונה מונה הרב דוכמן גם כשליח חב"ד במדינה, והוא אף מונה בידי המדינה להקים ולתפעל את גוף הכשרות האמירתי – והוא מעניק כשרות למהדרין לבתי מלון, מסעדות וקייטרינגים ברחבי המדינה.

בשל הביקוש האדיר של ישראלים לטייל בדובאי, הוחלט בתנועת חב"ד העולמית בשיתוף הרב דוכמן לפתוח בית חב"ד נוסף במדינה, מיוחד לישראלים. בית חב"ד החדש יפעל בהוראתו של הרב דוכמן, אך תתקיים הפרדה מהקהילה היהודית המקומית, שמרבית חבריה הם אנשי עסקים קבועים או מתחלפים – בעיקר מארצות הברית ומדינות אירופה.

את בית חב"ד החדש יתפעלו שליחי חב"ד לדובאי – הרב לוי ונחמי לויטין. הרב לוי, 23, ורעייתו נחמי, 22,  עושים בימים אלו את דרכם למקום. הרב לוי הוא בנו של שליח חב"ד בגבעת עדה, ובמשך השנים האחרונות סייע לרשת בית חב"ד בתאילנד וטיפל באלפי פניות של ישראלים.

"מעולם לא היינו בדובאי ואנחנו נוסעים לשם באהבה גדולה, כדי להפיץ את האור היהודי ולתת מענה לכל ישראלי באשר הוא, כפי שהורה לנו הרבי מליובאוויטש, שבכוחו ובשליחותו אנחנו נוסעים. זה נכון במיוחד כעת, ערב חג החנוכה", אומר הרב לויטין, שמציין כי בחודש הקרוב צפויים להגיע לדובאי כ-40 אלף ישראלים. "המספר רק יגדל", הוא מוסיף ואומר, "כך שמצפה לנו עבודה רבה. המטרה שלנו היא לקיים סעודות שבת המוניות מחד וביתיות וחמימות מאידך; שיעורי תורה וכאמור סיוע בכל תחום. במקביל, מתהווה במדינה קהילה ישראלית והיא תהיה חלק בלתי נפרד מאיתנו. טבילת האש הראשונה, תרתי משמע, של הלויטינים – תהיה בחג החנוכה הקרוב; הם יסייעו לקהילה לקיים הדלקות בחזית מסעדת 'ארמני' הכשרה.

תגיות:מסעדהדובאיישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה