חדשות בארץ

בדרך לבחירות: ועדת הכנסת תדון בהצעה לפיזור הכנסת

ועדת הכנסת, בה יש רוב לכחול לבן, החליטה כי היא שתדון בהצעת החוק לפיזור הכנסת. נציגי הליכוד, ש"ס ויהדות התורה נעדרו מההצבעה. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר: "מתקשה להבין את כחול לבן, זה נראה כמו 'תמות נפשי עם פלישתים'"

זוהר וגינזבורג, היום (צילום: דוברות הכנסת)זוהר וגינזבורג, היום (צילום: דוברות הכנסת)
אא

ועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת איתן גינזבורג (כחול לבן) החליטה היום (שני), כי היא זו שתדון בהצעת החוק לפיזור הכנסת, שעברה בשבוע שעבר בקריאה טרומית. 10 חברי כנסת תמכו בהחלטה. נציגי הליכוד, ש"ס ויהדות התורה – שדרשו להעביר את הדיון לוועדת החוקה בראשות חבר הכנסת יעקב אשר – החרימו את ההצבעה. חבר הכנסת עוזי דיין היה היחיד מבין חברי הליכוד שהשתתף בהצבעה ונמנע.

הכנת החוק להמשך ההליך הפרלמנטרי במסגרת ועדת הכנסת, בה לכחול לבן יש רוב, מאפשרת לה לשלוט בקצב התקדמותו, ומקנה לה יתרון בקביעת התאריך לבחירות הבאות. בסיום הישיבה אמר גינזבורג, כי ייתכן שהוועדה תתכנס כבר היום להמשך הדיון בהצעת החוק.

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, אמר בדיון: "לא נצביע בעד פיזור הכנסת – שכולם יראו שכחול לבן גוררת את ישראל לבחירות". לדבריו, "נוח לנו שיראו מי זה שיפזר את הכנסת, מי זה שמוביל לפיזור". בפנותו לגינזבורג, הוסיף זוהר: "אתה זה שתפזר את הכנסת במו ידיך ותוביל את ההליך".

גינזבורג הגיב לדברים בקריאת ביניים: "את זה אומר מי שהגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-21 ארבעים יום לאחר כינונה". זוהר המשיך: "עם מספר מנדטים חד-ספרתי בסקרים, כחול לבן רצה אצה לפרק את הממשלה וללכת לבחירות? איפה השיקול הפוליטי הבסיסי? אני מתקשה להבין. זה נראה כמו 'תמות נפשי עם פלישתים' – אני הולך להחריב את הבית יחד עם כל היושבים בו".

"עוד לא מאוחר", הוסיף זוהר. "עדיין ניתן לשנות את הגישה שלכם. אתם עדיין יכולים לשבת ולהגיע איתנו לסיכום ולמנוע את מערכת הבחירות המיותרת, שמגיעה בעיצומו של משבר קורונה. בחירות בעת הזאת זו סכנה בריאותית לאזרחי ישראל, ואתם בכחול לבן מוכנים לגרור אותנו למערכת בחירות ולסכן את בריאותם של אזרחי ישראל כדי שתוכלו לפגוע בליכוד ובנתניהו".

בעקבות היעדרות נציגי הליכוד מההצבעה, אמרו בכחול לבן: "שום מהלך יח"׳צני של הליכוד לא ישנה את העובדה, שנתניהו הפר את ההסכם הקואליציוני ומנע העברת תקציב באחת התקופות הקשות ביותר שידעה מדינת ישראל. אם לא היה משפט, היה תקציב".

תגיות:הליכודכחול לבןמיקי זוהרועדת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה